Któż z nas nie kocha kawy? Dla wielu jest pierwszą rzeczą, od której zaczynamy nasz dzień. Sprawia, że od razu dzień staje się lepszy, a dodatkowo rano pobudza nas do działania, kiedy jesteśmy zaspani. Ileż to razy umawiamy się ze znajomymi na kawę, proponujemy ją gościom, gdy przychodzą nam z wizytą. Produkt ten nie tylko nas rozbudza, ale pięknie pachnie i równie dobrze smakuje.

Zalety kawy rozpuszczalnej

Dla nieco bardziej leniwych lub tych, którzy po prostu się śpieszą, wydaje się być zawsze najlepszym rozwiązaniem. Wystarczy zagotować wodę w czajniku, zalać, dodać mleko (opcjonalnie) i gotowe. Nie ma tu żadnej filozofii, a jedynym potrzebnym ‘urządzeniem’ będzie tak naprawdę czajnik. Nie ma potrzeby inwestowania w żadne dodatkowe gadżety, które lubią się najczęściej psuć, a o które także trzeba dbać i odpowiednio czyścić oraz konserwować.

Kawa rozpuszczalna czyni cuda

Jest to najlepsze rozwiązanie, kiedy jesteśmy gdzieś w podróży, bo wystarczy mieć jej trochę przy sobie, a wrzątek (nie jest też wcale wymagane 100 stopni) zazwyczaj zawsze się gdzieś zorganizuje. Nie wymaga odliczania specjalnej ilości minut, odcedzania fusów ani żadnych innych zabiegów. W dodatku na jej korzyść przemawia też cena. Niektórzy być może nie zwracają uwagi, ale data przydatności do spożycia również jest odległa, choć bardzo często nie ma potrzeby kupowania opakowania na dwa lata w przód – bardzo szybko wypijemy ten znany i lubiany napój.

Jak to wygląda na produkcji?

Mitem jest, że kawa rozpuszczalna to wytwór chemiczny, który szkodzi zdrowiu. Nic bardziej mylnego! Podobnie jak każda inna kawa, pochodzi z prawdziwych, oryginalnych ziaren, które poddawane są odpowiednio procesom obróbki : paleniu, mieleniu i parzeniu. Zamiast bawić się w to w domu, wykonuje to za nas fabryka. W czym więc tkwi jej sekret? Kryształki powstają wskutek całkowitego odparowania wody. Kiedy zalejemy je następnie gorącą wodą, stworzą na nowo roztwór, czyli po prostu kawę. Innymi słowy kupujemy granulat, a producenci naszego ukochanego napoju prześcigają się w zaoferowaniu nam produktu jak najwyższej jakości z jak najlepszych plantacji świata. W erze globalnej walki o każdego klienta nie można sobie pozwolić na pozostanie w tyle i oferowaniu czegoś, co nie będzie ludziom smakowało. Tym bardziej, że zazwyczaj dorośli kochają kawę.