Projektowanie opakowań i etykiet - o czym warto pamiętać?

Aby firma osiągnęła sukces należy zadbać między innymi o to, aby jej marka kojarzyła się z pozytywnym wizerunkiem stworzonym na opakowaniu produktu. Wbrew pozorom nie jest to łatwa sztuka i wymaga sporej wiedzy na temat potrzeb konsumentów oraz sposobu działania konkurencji. O czym pamiętać jeśli planujesz zaprojektować ciekawą etykietę? Podpowiadamy.

Dlaczego tak ważny jest odpowiedni projekt opakowania?

Powszechnie przyjęło się stwierdzenie, że udając się do sklepu zwykle kupujemy za pośrednictwem oczu. Nasz wzrok ma kluczowe znaczenie w trakcie wyboru produktu, który do tej pory jeszcze nie poznaliśmy. Już sama atrakcyjna szata graficzna opakowania butelki lub pudełka może powiedzieć całkiem sporo o jakości samego produktu, który znajdziemy w środku. Myślimy o tym, że jeśli producent przywiązuje dużą wagę do tego, aby stworzyć ciekawą wizualizację i interesujące logo to z pewnością także zadbał o to, aby jego towar pod względem użytkowym także wyróżniał się na tle innych.

Wśród przeprowadzanych badań wykazano, że klient jest w stanie skojarzyć bardziej wygląd samego opakowania niż nazwę marki. Odruchowo sięga on po ulubiony słoik z charakterystycznym nadrukiem na jego opakowaniu. Nic więc dziwnego, że sprawdzone rozwiązania, które mocno zapadły w pamięć rzadko się odświeżane lub są jedynie tylko w niewielkim stopniu modyfikowane.

O czym pamiętać przy projektowaniu opakowań i etykiet?

Zanim zaczniemy projektować ciekawą etykietę lub opakowanie warto ustalić między innymi rodzaj materiału na jakim stworzony będzie dany nadruk. Zupełnie inaczej ten sam projekt może się prezentować na butelce, a w inny sposób na tekturowym opakowaniu. Należy też uważać na wszelkie zmiany w kwestii wielkości lub objętości produktów, nawet w bardzo niewielkim stopniu. Wszystko to wpływa na ostateczny efekt estetyczny.

Kolejną kwestią jest ustalenie grupy odbiorców. Zwykle zależy na tym, aby nasze produkty były nabywane przez osoby o określonej płci, wieku i potrzebach. Jeśli uda się precyzyjnie określić te parametry to będzie także łatwiej znaleźć bezpośrednią konkurencję, aby następnie umiejętnie stworzyć identyfikację wizualną, która będzie skutecznie rywalizować o klienta.

Dla wielu osób dużym wyzwaniem jest stworzenie poszczególnych elementów graficznych, ich połączenie oraz umiejętne przelanie tych myśli na papier lub ekran komputera. W takich przypadkach warto po prostu zdać się na firmę, która zajmuje się tym zawodowo i jest w stanie zrozumieć potrzeby klienta. Przykładem tego jest https://brandlive.pl/oferta/projektowanie-opakowan/.