Niektórym z nas wciąż się wydaje, że to nie forma, a treść jest najważniejsza. Tymczasem twarde realia rynku pokazują, że opakowanie jest nieraz ważniejsze niż jego zawartość. Szczególnie, jeśli jest naprawdę przyciągające wzrok.
Gdzie i jak wykonać projekt opakowania?
Jeśli już nam wiadomo, że nasz znakomity produkt potrzebuje równie doskonałego opakowania, czas zwrócić się z tą sprawą do profesjonalistów, zajmujących się projektowaniem i wytwarzaniem opakowań na co dzień. Projekt opakowania w przypadku czołowych firm produkcyjnych najczęściej jest wliczony w całość zamówienia. Sam projekt opakowania nie jest jednak sprawą tak prostą, jak się może wydawać – absolutnie każdy produkt wymaga odpowiedniego, indywidualnego podejścia, konceptu, a także atrakcyjnej szaty graficznej. Efekt projektu opakowania ma być jeden – ma kusić klienta i sprawiać, że będzie pożądał tego, co jest w środku, niezależnie od zawartości. Bywało, że doskonali graficy i projektanci tworzyli pudełka, który podwyższały sprzedaż produktów dotychczas mało popularnych.
Projekt opakowania – kiedy należy się za niego zabrać?
W każdym procesie produkcyjnym istnieje określona kolejność. W przypadku nowych produktów trzeba zabrać się za wstępny projekt dopiero w chwili, kiedy jego przyszła zawartość jest gotowa, wyprodukowana i namacalna. Dopiero wtedy możliwe będzie idealne dopasowanie opakowania do zawartości. W przeciwnym wypadku istnieje spora szansa na to, że nie obędzie się bez poprawek.