Wskazówki jak opanować lokalne SEO dla Twojej firmy

Załóż profil biznesowy Google
Profil biznesowy Google (wcześniej znany jako Google My Business) to narzędzie stworzone przez Google, aby umożliwić Ci zaprezentowanie swojej firmy. Listy automatycznie pojawiają się wysoko w wyszukiwaniu, podając jednocześnie informacje, które użytkownik może chcieć poznać, w tym dane kontaktowe, godziny otwarcia i lokalizację na mapie. Dzięki temu klienci mogą łatwo Cię znaleźć i skontaktować się z Tobą. Sprawdź najlepsze pozycjonowanie Bydgoszcz
Przykład profilu biznesowego Google OlsenMetrix, widocznego w wynikach wyszukiwania
Jeśli jeszcze nie masz profilu, załóż go teraz, aby zacząć doświadczać korzyści z wyszukiwania. Najlepiej byłoby, gdybyś miał ukończony profil, który dokładnie zawiera wszystkie szczegóły, o które prosi Google, ponieważ będzie to lepiej wyglądać dla użytkowników.
Używaj właściwych słów kluczowych
Badanie słów kluczowych jest kluczowe dla SEO. Ważne jest, aby używać tego samego języka i terminologii, co Twoi klienci, co pozwoli Ci dopasować się do ich zapytań i serwować odpowiednie treści. Badanie słów kluczowych pomoże Ci zidentyfikować, jakie są te terminy.
W przypadku lokalnego SEO, strategia słów kluczowych może obejmować terminy oparte na lokalizacji, takie jak [rodzaj firmy] w [mieście] lub [rodzaj firmy] w pobliżu mnie. Szukaj fraz tego typu, które odnoszą się do Twojej oferty. Jeśli masz wiele lokalizacji, warto stworzyć stronę lub treść dla każdej z nich, uwzględniając specyficzne słowa kluczowe dotyczące lokalizacji.
Pamiętaj tylko o tym, aby w miarę możliwości uwzględnić lokalizację na całej stronie i w treści, a nie nienaturalnie wymuszać ją wszędzie, gdzie się da.
Pamiętajmy, że Google wyświetli naszą firmę w wynikach, nawet jeśli klient nie określił lokalizacji. Zamiast tego, wykorzystuje dane z otoczenia, aby zrozumieć, gdzie znajduje się osoba szukająca i czego może szukać, dlatego używanie terminu blisko mnie jest również skuteczne. Podobnie, jeśli zna adres Twojej firmy, będzie służyć Ci dla właściwych osób, nawet jeśli nie wspomniałeś o swojej lokalizacji wielokrotnie na swojej stronie.
Z tego powodu warto skupić się na optymalizacji pod kątem różnych słów kluczowych, które dotyczą Twoich produktów i usług, a nie tylko tych geograficznych.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski