Z uwagi na ograniczenia związane z epidemią start kolejnego sezonu Częstochowskiego Roweru Miejskiego został przesunięty na drugą połowę kwietnia. Problemy z częściami do stacji rowerowych oraz samych rowerów spowodowały też, że plany rozszerzenia systemu trzeba przesunąć na kolejne sezony.

Sprawy związane z organizacją systemu Częstochowskiego Roweru Miejskiego są obecnie prowadzone przez Centrum Usług Komunalnych. W planach tej miejskiej jednostki jest rozszerzenie systemu o nowe stacje w mieście, wprowadzenie nowego rodzaju rowerów a także zawarcie umów z sąsiednimi gminami, w których także mogłyby pojawić się stacje w ramach systemu CRM.

Zamierzenia te jednak trzeba odłożyć na przyszłość, ponieważ obecnie terminy dostaw sprzętu do stacji rowerowych i części do rowerów są bardzo wydłużone. CRM wystartuje więc w tym roku według stanu posiadania z roku ubiegłego: z 23 stacjami dokującymi i 215 jednośladami, z których część jest wyposażona w specjalne foteliki dla dzieci.     

Rowery miejskie pojawią się tej wiosny na ulicach Częstochowy później, podobnie jak w roku ubiegłym (wówczas wystartowały dopiero 6 maja). Standardowo CRM rozpoczyna sezon od początku kwietnia, ale z powodu nasilenia pandemii i problemów organizacyjno-technicznych rowery miejskie ruszą prawdopodobnie w drugiej połowie kwietnia. O dokładnej dacie poinformujemy osobnym komunikatem.  

Przypomnijmy, że trzeci sezon Częstochowskiego Roweru Miejskiego zakończył się w drugiej połowie listopada minionego roku. System miał wówczas blisko 24 tysiące zarejestrowanych użytkowników. Pomimo ograniczeń związanych z czasowym zakazem wynajmu miejskich jednośladów w całym kraju, w 2020 roku – po zniesieniu zakazów - mieszkańcy skorzystali w Częstochowie z zielonych rowerów ponad 88 tysięcy razy. Łączny czas wynajmu wyniósł blisko 24,3 tys. godzin, czyli ponad 1011 dni.



Na podstawie informacji z Centrum Usług Komunalnych w Częstochowie