Mimo trudności związanych z obecną sytuacją, wielki remont trwa. Front robót poszerzył się o kolejną dzielnicę, przez którą przebiega infrastruktura tramwajowa. W dzielnicy Tysiąclecie, na pętli przy ul. Kiedrzyńskiej, rozpoczęły się prace rozbiórkowe.
Z uwagi na postępujące roboty wycofana została komunikacja tramwajowa na odcinku Fieldorfa-Nila – Zajezdnia MPK w obu kierunkach. Obsługę pasażerską zapewnia autobusowa komunikacja zastępcza, która – w postaci linii 123 – zbiorczo przejęła kursy wszystkich linii tramwajowych. Ze szczegółami rozwiązań zastępczych można się zapoznać pod linkiem http://mzd.czest.pl/publiczny-transport-zbiorowy/aktualnosci-ptz/4208-od-1-kwietnia-2020-r-ograniczenie-w-kursowaniu-tramwajow-i-linia-zastepcza-nr-123
Plac budowy został odpowiednio wygrodzony. Z uwagi na związane z robotami zwężenia jezdni przy al. Armii Krajowej, kierujący powinni zachować tam dużą ostrożność.
Kompleksowy remont linii w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie” jest elementem największego w historii miasta kontraktu związanego z przebudową infrastruktury tramwajowej i modernizacją taboru. Na jego realizację miasto pozyskało 144 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej. Przebudowa i zakup nowych tramwajów to łączny koszt 204 mln zł, z czego trwający remont linii pochłonie 114 mln zł.
na podstawie informacji z Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu
na zdjęciach: początek prac na Tysiącleciu