Pozycjonowanie a content ja spełnić oczekiwania Google?
Niby wszyscy wiemy, że wysokiej jakości content to profesjonalne treści, ładne zdjęcia i gdzieniegdzie wrzucony film, który na dłużej przykuje użytkownika do tekstu. Jednak to nie wszystko, by spełnić oczekiwania jak zawsze wymagającego i patrzącego na ręce ekspertów SEO Google. Aby pozycjonowanie było skuteczne, trzeba zwrócić uwagę jeszcze na kilka kwestii związanych z contentem. Jakich? Sprawdźmy!
Słowa kluczowe a content
Aby pozycjonowanie było skuteczne, konieczne jest oczywiście stosowanie adekwatnych słów kluczowych. Jak się jednak okazuje, w dzisiejszym SEO mogą one nie wystarczyć konieczne jest również wzbogacenie contentu tzw. kolokacjami, a więc słowami bliskoznacznymi i należącymi do tej samej kategorii, co słowo kluczowe. Jeżeli więc pozycjonujesz serwis samochodowy ”, nie bój się umieszczać w treści również takich słów, jak auto ”, naprawa ”, mechanik ”, silnik ” itd. to zdecydowanie wzmocni oddziaływanie treści i da znać Google , o czym jest tekst i jaki poziom eksperckości posiada.
Keep It Simple Stupid
Metoda KISS (rozwinięcie w nagłówku), czyli Prostota ponad wszystko, głuptasie ” to zasada, o której zapomina wielu właścicieli firm i… specjalistów SEO. W dążeniu do eksperckości i fachowości tekstów, zapomina się bowiem o tym, by zachować jego prostotę i zrozumiałość, dzięki której użytkownikowi będzie czytało się dobrze i dzięki czemu bez problemu przyswoi wszelkie informacje. Nie komplikuj więc i wyjaśniaj najbardziej zawiłe pojęcia dzięki temu Twój content będzie lepszy, a pozycjonowanie skuteczniejsze. Zawsze możesz skorzystać z consultingu SEO na http://www.mateuszkozlowski.pl.
Tekstu musi być jak najwięcej! Czy aby na pewno?
Nie oszukujmy się Google lubi długie treści , ale nie oznacza to, że musisz atakować użytkowników swojej strony ścianami tekstu. Jest to absolutnie niewskazane, ponieważ nikt nie chce czytać elaboratów, które nie byłyby uzupełnione czymś, co przykuje uwagę odbiorcy. Zadbaj więc o to, aby Twój content był interesujący i angażujący. Jak to zrobić?
- Dodając do treści zdjęcia, grafiki, wykresy i inne elementy wizualne.
- Dodając do treści filmy i gify.
- Formatując treść dzieląc ją na akapity, dodając wypunktowania, pogrubienia czy inne kolory czcionek (oczywiście w granicach rozsądku).
- Dodając linki, co jest również bardzo istotne dla pozycjonowania.
Nazwy stron internetowych, marki czy atrakcyjne wizualnie logo to również content , o czym zapomina wielu właścicieli firm, nie przykładając do tego wagi. Mało tego nawet meta tag description jest na swój sposób contentem i to bardzo istotnym wszak to on pojawi się użytkownikowi pod linkiem do strony w SERP i może zachęcić go do odwiedzenia strony internetowej. Pamiętaj więc o takich szczegółach, a Twoje pozycjonowanie na pewno będzie skuteczniejsze.
Pamiętaj też o innych elementach, które mają znaczenie, jak np. optymalizacja nagłówków , dodawanie dokumentów do ściągnięcia , podstrony z realizacjami i referencjami każdy taki dodatkowy element to wartość dodana, która zostanie doceniona nie tylko przez Google, ale również przez użytkownika!
Autor: krystian