Częstochowianie ocenią urząd - ankiety o jakości obsługi w ratuszu

2 min czytania
Częstochowianie ocenią urząd - ankiety o jakości obsługi w ratuszu

W kilku miejscach w mieście urzędnicy proszą przychodniów o opinię na temat obsługi. W Częstochowie ankieterzy zbierają anonimowe odpowiedzi zarówno na papierze, jak i przez internet, by poprawić codzienne funkcjonowanie urzędu. To krótka, ośmiopytaniowa ankieta, która może zmienić sposób załatwiania spraw.

  • Ankiety w Urzędzie Miasta - jak i gdzie można je wypełnić
  • Co mierzy ankieta i jak będą wykorzystane odpowiedzi w Częstochowie

Ankiety w Urzędzie Miasta - jak i gdzie można je wypełnić

Badania odbywają się bezpośrednio w trzech głównych budynkach Urzędu Miasta: przy ul. Śląskiej, ul. Waszyngtona oraz ul. Focha. Osoby odwiedzające urząd otrzymują anonimową ankietę od urzędowych ankieterów; alternatywnie formularz dostępny jest online w miejskim portalu. Respondenci proszeni są o ocenę obsługi na miejscu - od czytelności informacji i oznakowania po sposób kontaktu z urzędnikami.

Co mierzy ankieta i jak będą wykorzystane odpowiedzi w Częstochowie

Kwestionariusz składa się z 8 pytań dotyczących m.in. poziomu usług świadczonych przez urząd, rozwiązań organizacyjnych i propozycji zmian. Zebrane głosy mają trafić do kierownictwa jako materiał do analiz i korekt procedur, a także wesprzeć stosowany w urzędzie system zarządzania jakością ISO. Badanie prowadzone jest cyklicznie - z przerwą w czasie pandemii - i w tym roku potrwa do końca listopada.

Informacji o badaniu udziela Pełnomocnik ds. ISO UM Częstochowy. Urzędnicy zachęcają do wypełnienia ankiety zarówno tradycyjnie w czasie wizyty, jak i elektronicznie poprzez stronę miasta, aby uzyskać jak najszerszy obraz oczekiwań i uwag mieszkańców.

na podstawie: Urząd Miasta Częstochowa.

Autor: krystian