Porównywarki cen produktów dla e-sklepów

Porównywarki cen produktów to doskonałe rozwiązanie na zwiększenie sprzedaży w sklepie online. Są to platformy bardzo często wykorzystywane przez użytkowników planujących zakupy online, dlatego warto zdecydować się na nie jako sprzedawca. Dowiedz się więcej na temat porównywarki cenowej dla e-sklepów.

Co to jest porównywarka cenowa i jak działa?

Porównywarka cenowa to platforma, która wyświetla oferty produktów z wielu sklepów, tak by użytkowników mógł znaleźć tę najkorzystniejszą. Porównywarka pokazuje mi.in. cenę, nazwę sklepu, model produktu oraz koszty dostawy i metody płatności. Wyszukując konkretny produkt, porównywarka cenowa dla e-sklepów przeszukuje swoją bazę danych i komponuje wyniki tak, aby pomóc użytkownikowi podjąć najlepszą decyzję zakupową. Dzięki temu możliwe jest przejrzenie ofert z wielu sklepów naraz, bez konieczności wychodzenia na strony internetowe każdego z nich z osobna. Dodatkowo można też sprawdzić opinie klientów o sklepie, czy dostępność produktów. 

Dlaczego warto skorzystać z porównywarki cen produktów jako sprzedawca?

Porównywarka cenowa dla e-sklepów to dodatkowy kanał sprzedaży. Popularne porównywarki mają wyrobioną świadomość i wiarygodność wśród użytkowników, dlatego działa to korzystnie na podejmowanie decyzji zakupowych przez potencjalnych klientów. Znajdując się w takiej porównywarce, wzbudzasz zaufanie i klienci są bardziej skorzy do skorzystania z oferty. Porównywarki wpływają też korzystnie na pozycjonowanie sklepu, jest to miejsce z dużym ruchem, co może przyczynić się do osiągnięcia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Porównywarka pozwala też sprawdzić, co oferuje konkurencja i porównać swoją ofertę oraz ewentualnie wprowadzić dodatkowe opcje dla potencjalnych klientów.

Przykłady porównywarek cen produktów dla e-sklepów

Porównywarki cenowe dla e-sklepów są bardzo popularne w Polsce, korzysta z nich większa część użytkowników planujących zakupy online. Na polskim rynku istnieją porównywarki takie jak:

  • Ceneo — prawdopodobnie najpopularniejsza porównywarka cenowa dla e-sklepów, w której znajduje się ok. 25 tysięcy przedsiębiorców. Ceneo oprócz wyświetlania najlepszych ofert w internecie, daje też możliwość dokonania zakupu bez konieczności przechodzenia na stronę danego sklepu.
  • Galeria Cen — porównywarka dająca możliwość znalezienia najkorzystniejszych ofert w internecie z wielu sklepów online.
  • Nokaut — porównywarka oferuje korzystne warunki współpracy dla sklepów, przykładowo możliwość synchronizacji z sekcją Google Zakupy.
  • Skąpiec — porównywarka cenowa dla e-sklepów z interesującą opcją dla użytkowników, jaką jest alert cenowy — otrzymujesz mailowo informację o obniżeniu ceny konkretnego produktu.
  • Okazje info — porównywarka, która jest bardzo prosta i intuicyjna w obsłudze oraz oferuje wachlarz ofert z wielu sklepów internetowych.

Co wziąć pod uwagę przy wystawianiu swojej oferty w porównywarce cenowej?

Dodając ofertę ze swojego sklepu internetowego do porównywarki cenowej, należy zwrócić uwagę na to, czy wszystkie informacje zostały wyświetlone poprawnie. Co ważne, trzeba też pamiętać o tym, by promować produkty, które są dostępne w danym momencie. Trzeba też wybierać produkty, które nadają się do wyświetlania w porównywarce, np. te przygotowywane na indywidualne zamówienie nie sprawdzą się w porównywarce dla e-sklepów.