kampanie Google AdWords

Podczas planowania działań marketingowych wokół strony internetowej trzeba pamiętać o szeregu istotnych kwestii: dostępnych kanałach promocji, zbilansowaniu budżetu oraz wyznaczeniu właściwych celów biznesowych. Zdecydowanie najlepszym systemem reklamowym pod względem oferowanych funkcjonalności oraz kosztów jest system od najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie, czyli Google AdWords. W dzisiejszym artykule dokładnie wyjaśniamy, co oferuje ten popularny system reklamowy.

System Google AdWords - co to takiego?

Dzięki systemowi Google AdWords www.wildmoose.pl/google-ads można emitować różnorodne rodzaje reklam: zarówno tekstowe, jak i graficzne czy wideo. Gdy jesteśmy dopiero na początku promowania swojej strony internetowej, warto dokładnie zastanowić się, w który z tych kanałów zainwestować najwięcej. We właściwym zorganizowaniu kampanii w Google pomagają wyspecjalizowane agencje marketingowe, które krok po kroku wyjaśniają i doradzają, który z formatów reklam w przypadku konkretnego biznesu okaże się najskuteczniejszy.

Właściwie zorganizowaną kampanię marketingową powinno wyróżniać właściwie zbilansowanie kilku kanałów promocji, aby strona internetowa mogła pozyskać wartościowy ruch. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie stron w wynikach organicznych wyszukiwarki to proces niezwykle długotrwały i skomplikowany, przez co rezultaty pojawiają się zazwyczaj dopiero po kilkunastu miesiącach. Efekty kampanii w ramach systemu Google AdWords są zauważalne nieporównywalnie szybciej, zaś kampania może zostać uruchomiona właściwie o dowolnej porze dnia lub nocy. Widoczność strony internetowej rośnie mocno od razu.

Rodzaje reklam Google AdWords

Zdecydowanej większości osób kampanie Google AdWords kojarzą się z wyszukiwarką Google. Wpisując poszczególne frazy w najpopularniejszą wyszukiwarkę świata naszym oczom obok wyników organicznych ukazują się również wyniki płatne oznaczone napisem "reklama". Linki sponsorowane Google AdWords są zlokalizowane zarówno na górze jak i na dole wyników wyszukiwania. Na środku są z kolei wyniki organiczne. Kiedyś płatne reklamy Google AdWords pojawiały się także po prawej stronie wyników wyszukiwania, jednak z różnych względów zrezygnowano z tego sposobu emisji reklam. W tej chwili Google podejmuje działania mające na celu znaczne zwiększenie widoczności kampanii Google AdWords kosztem darmowych wyników organicznych.

Reklamy wyświetlane w wyszukiwarce w formie tekstowej składają się z dwóch nagłówków do maksymalnie 30 znaków długości. Oprócz tego, mają one także pole tekstowe (długość: do 80 znaków) a także adres URL (długość: do 15 znaków). Kampanii Google AdWords może również towarzyszyć link do konkretnej podstrony serwisu, informacja o numerze telefonu z przyciskiem "Zadzwoń" lub informacja o dokładnym adresie reklamodawcy.

Google AdWords oferuje także możliwość reklamowania się w serwisie YouTube. Jest to najpopularniejszy portal z treściami wideo, który w Polsce odwiedza systematycznie około 16 milionów Polaków. Potencjał reklamowy tego serwisu jest wręcz ogromny. Dotarcie do potencjalnych klientów za pośrednictwem YouTube jest stosunkowo tanie i proste. W niektórych przypadkach koszt kampanii Google AdWords na YouTube wynosi zaledwie 5 groszy za wyświetlanie jednego materiału wideo.

W prezentowanym systemie reklamowym możliwe jest również promowanie się za pośrednictwem kampanii Google Sponsored Promotions. Co to oznacza? Są to reklamy skierowane do użytkowników systemu pocztowego Gmail. Treści reklamowe w tym systemie są wyświetlane w górnej części skrzynki odbiorczej. Oprócz tego, mogą być również wysyłane w formie wiadomości do określonej grupy docelowej (tzw. newslettery). Takie wiadomości trafiają wówczas do zakładki "Oferty".

Reklamy z systemu Google AdWords www.wildmoose.pl/referencje są dostępne praktycznie dla prawie wszystkich internautów. Jego ogromna dostępność sprawia, że jest tak chętnie wybierany przez reklamodawców z całego świata.

Jaki jest koszt kampanii Google AdWords?

Ile konkretnie trzeba wydać na organizację kampanii w systemie Google AdWords? Nie ma czegoś takiego jak minimalna czy maksymalna kwota, którą można przeznaczyć na realizację kampanii w Google AdWords. Zdecydowanie najistotniejszą kwestią jest cel biznesowy, który przy realizacji kampanii chcielibyśmy osiągnąć. Za sprawą systemu reklamowego Google AdWords można dotrzeć do jasno sprecyzowanej grupy docelowej w dowolnie wybranym obszarze internetu. Reklama AdWords doskonale potrafi zachęcić użytkowników do wykonania określonych akcji. Mając np. 1000 złotych na przeprowadzenie kampanii Google AdWords dla lokalnej firmy usługowej, z pewnością zwiększenie jej widoczności w sieci dla pożądanej grupy docelowej będzie w pełni możliwe. Liczba maili oraz telefonów ze strony zainteresowanych klientów wzrośnie od razu w sposób znaczący.

Trudno wyobrazić sobie lepsze rezultaty niż te, które jest w stanie zagwarantować nam system Google AdWords. Ani radio, ani telewizja, a zwłaszcza prasa, nie są w stanie dać nam takich wyników co Google AdWords. Nie ma zatem się co dziwić, że popularność tego systemu reklamowego nieustannie rośnie.