Urząd Miasta w Częstochowie wprowadza nowy system umawiania wizyt
W Częstochowie trwają prace nad nowym elektronicznym systemem umawiania wizyt, co wpływa na dostępność usług w Wydziale Spraw Obywatelskich. Mieszkańcy muszą uzbroić się w cierpliwość, ponieważ możliwość rezerwacji wizyt online będzie niedostępna przez kilka dni.

Problemy z rezerwacją wizyt w Urzędzie Miasta

W związku z aktualizacją i konfiguracją nowego systemu umawiania wizyt, mieszkańcy nie mogą obecnie rezerwować wizyt w Wydziale Spraw Obywatelskich drogą internetową. Dotyczy to między innymi spraw związanych z ewidencją ludności oraz wydawaniem dowodów osobistych. Władze miasta informują, że brak możliwości dokonania rezerwacji online potrwa do momentu zakończenia pełnej konfiguracji systemu, co powinno nastąpić na koniec bieżącego tygodnia.

Alternatywne usługi dostępne online

Mimo trudności z umawianiem wizyt w Wydziale Spraw Obywatelskich, mieszkańcy mogą skorzystać z innych usług dostępnych w portalu Urzędu Miasta. Na stronie systemu umawiania wizyt dostępne są zakładki dotyczące Biura Obsługi Interesanta, które obejmują różne wydziały, takie jak Nadzoru i Administracji, Polityki Społecznej, Administracji Architektoniczno-Budowlanej, Podatków i Opłat oraz Biuro Gospodarki Lokalowej i Usług Komunalnych. Dodatkowo, możliwe jest również umawianie wizyt w zakresie orzekania o niepełnosprawności oraz rezerwacja terminu ślubu cywilnego w Urzędzie Stanu Cywilnego.

Nowe rozwiązania w Wydziale Geodezji

W Wydziale Geodezji natomiast, władze podjęły decyzję o rezygnacji z systemu zdalnej rezerwacji wizyt. Powód jest prosty: charakter obsługi w tym wydziale nie wymaga takiej formy umawiania wizyt. Co więcej, w najbliższym czasie planowane jest uruchomienie platformy, która umożliwi zdalne załatwianie spraw związanych z procedurami geodezyjnymi. Dzięki temu mieszkańcy będą mogli wygodniej i szybciej załatwiać swoje sprawy, co jest krokiem w stronę nowoczesnych rozwiązań administracyjnych.


Według informacji z: UM Częstochowa