Policjanci otrzymują kolejne zgłoszenia od oszukanych osób. Tym razem swoje oszczędności straciła mieszkanka powiatu częstochowskiego, do której oszuści wysłali fałszywą wiadomość o treści: „Hej Mamo to mój numer, zapisz go. Rozbił mi się telefon i moja karta sim z numerem nie działa. Napisz do mnie”. Mimo że kobieta we wskazany link w tej wiadomości nie kliknęła, to poprzez dalszą korespondencję uwierzyła w fałszywą historię i przelała na konto oszustów swoje oszczędności.
Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie otrzymali zgłoszenie od osoby, która padła ofiarą internetowych oszustów. Sprawcy, wykorzystując łatwowierność i brak ostrożności jednej z kobiet wzbogacili się jej kosztem. Oszuści cały czas działają bardzo aktywnie. Właściwie każdego dnia do policjantów zgłaszają się pokrzywdzeni, którzy stali się ofiarami naciągaczy. Warto pamiętać, że sprawców takich przestępstw bardzo trudno jest namierzyć i odzyskać utracone pieniędzy, bo oszuści w tym przypadku, zażądali wykonania ekspresowego przelewu...W tym przypadku działanie przestępców polegało na skontaktowaniu się z pokrzywdzoną osobą poprzez popularną aplikację zainstalowaną w telefonie. To wiadomość o podobnej treści: „Hej Mamo to mój numer, zapisz go. Rozbił mi się telefon i moja karta sim z numerem nie działa. Napisz do mnie”.
Rozmawiając z osobą przez telefon, czy też prowadząc korespondencję przez komunikator, nie wiesz z kim masz do czynienia i jakie ta osoba ma zamiary. Pamiętajmy, aby nie klikać w link niewiadomego pochodzenia, bądź przesłany przez nieznaną nam osobę. Ponadto nigdy nie należy podawać danych z karty płatniczej, czy też przesyłać pieniędzy, gdy prosi nas o to osoba korespondująca z nami i podająca się za członka bliskiej rodziny, tym bardziej z nieznanego numeru telefonu. Jeżeli ktoś prosi nas o pomoc, zweryfikujmy dokładnie z kim mamy do czynienia, zanim przekażemy pieniądze. Pamiętaj, że tu chodzi o twoje oszczędności, dlatego zachowaj rozsądek i nie działaj pod wpływem emocji.