Reklama Google Ads - dlaczego warto zacząć przed sezonem?

Reklam Google Ads prawdopodobnie nie trzeba już nikomu przedstawiać. Swój sukces odniosły lata temu, kiedy podbiły marketing internetowy, zwiększając widoczność portali internetowych w wyszukiwarkach (w wynikach płatnych) i podwyższając poprzeczkę konkurencji. Kampanie Google Ads stały się doskonałym sposobem, aby rozpoznawalność danej marki wzrastała i dzięki temu przynosiła dodatkowe zyski. Kiedy zatem powinniśmy w nie inwestować? Czy istnieją okresy, podczas których jest to bardziej opłacalne? Odpowiedź na powyższe pytania znajdziesz czytając dalej!

Główne atuty reklam Google

Na początek przedyskutujmy główne zalety korzystania z kampanii Google Ads. Przede wszystkim umożliwiają zwiększenie świadomości marki. Jeśli Twoim celem jest szybkie uzyskanie większej rozpoznawalności — ten rodzaj reklam jest dla Ciebie! Pozwalają one na wyświetlanie naszej witryny użytkownikom w konkretnej lokalizacji (lub jej obrębie), a także w odpowiednim czasie, zwiększając szanse na dotarcie do odbiorców, którzy potencjalnie mogliby być zainteresowani danymi produktami bądź usługą.

W przypadku działań związanych z pozycjonowaniem i organicznymi wynikami wyszukiwania, trzeba być cierpliwym i sukcesywnie czekać na efekty. W przypadku płatnych reklam Google, efekty osiąga się natychmiastowo.

Co więcej — narzędzia Google umożliwiają dokładne śledzenie statystyk, z których można wyciągać wnioski i stosować je w przyszłości. Przeprowadzając kampanie, otrzymujesz dokładny wgląd do wszelkich danych, dzięki czemu bezproblemowo możesz wyłonić najbardziej efektywną reklamę.

Minusy Google Ads

Jak dobrze wiesz, każde narzędzie ma także swoje minusy. Przejdźmy zatem do tych ,,mniej kolorowych’’ aspektów.

Jeśli rozważasz wykorzystanie tego rodzaju działań marketingowych musisz pamiętać o zmiennych kosztach, jakie się z nimi wiążą. Zwykle nie należą one do najniższych. Dodatkowo samodzielna ich nauka może okazać się czasochłonna lub zbyt skomplikowana, a czynności uwzględniające optymalizację — mało oczywiste. W takiej sytuacji warto powierzyć kampanie Google Ads specjalistom.

Kiedy z nich korzystać?

Kiedy przeprowadzane kampanie są efektywne, warto prowadzić je systematycznie.

Szczególnie poleca się działania przed sezonem, kiedy jest odpowiedni moment, aby się do nich skutecznie przygotować i przemyśleć strategię. Ustalenie wcześniejszego harmonogramu prac może okazać się niezbędnym krokiem. Każda kampania wymaga czasu oraz nauki (np. algorytmów), aby wskazać, co przynosi wcześniej ustalone cele i aby nie przepalać wyznaczonego budżetu. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie odpowiednie przygotowanie i stopniowe rozpoczęcie działań, tak aby w przyszłości cieszyć się efektami.