Strona internetowa to kluczowy element w nowoczesnej strategii marketingu internetowego. Bez wątpienia każda firma, niezależnie od branży lub wielkości powinna posiadać firmową witrynę w internecie. Niesie to ze sobą szereg korzyści, zarówno dla przedsiębiorcy, jak i dla potencjalnego klienta, który może uzyskać potrzebne mu informacje na stronie internetowej firmy. Jakimi cechami wyróżnia się dobra strona internetowa?
Użyteczna dla odbiorcy
Firma tworząc witrynę w internecie powinna kierować się przede wszystkim potrzebami odbiorców. Odbiorcami są osoby, które mają największą szansę stać się klientami firmy i to właśnie na nich oraz na ich potrzebach należy się skupić. Najczęściej będzie to sytuacja w której potencjalny klient będzie chciał poznać ofertę firmy, poznać jej lokalizację, numery telefonów kontaktowych oraz mieć możliwość wysłania wiadomości elektronicznej na skrzynkę e-mail firmy. Świetnie w kwestii ostatniej opcji sprawdza się formularz kontaktowy jako integralny element strony internetowej. Bez wątpienia użyteczność witryny internetowej jest kluczową kwestią na którą należy zwrócić szczególną uwagę. Z tego też względu warto powierzyć to odpowiedzialne zadanie znanej agencji marketingowej 48 Media, której specjalizacją jest tworzenie stron www. Stworzenie strony www szytej na miarę jest jedną z ich flagowych usług.
Zoptymalizowana pod wyszukiwarki internetowe
Doświadczona agencja marketingowa pomoże w przygotowaniu witryny specjalnie dostosowanej do rygorystycznych wymagań wyszukiwarek w internecie, w tym najpopularniejszej – Google. Odpowiednia optymalizacja strony firmowej pozwoli zwiększyć przychodzący ruch internautów na określone słowa kluczowe oraz rozdysponować ten ruch na poszczególne strony w serwisie. Przykładowo ktoś szukając informacji o konkretnym produkcie zostanie skierowany na podstronę na której znajdzie rzeczowe i konkretne informacje o danym produkcie.
Prostota i minimalizm
Strona www na której firma prezentuje swoją ofertę nie powinna być nadmiernie wzbogacona o mało przydatne elementy takie jak muzyka w tle, aktualna pogoda, kalendarz z imieninami – chyba, że sama specyfika branży tej firmy tego wymaga. Zbędne elementy tylko odwracają uwagę od wartościowej treści i jeśli początkowo mogą być ciekawym dodatkiem, to z czasem mogą wywołać irytację u klientów, którzy po raz kolejny muszą wsłuchiwać się w ten sam motyw muzyczny lub czytać o aktualnej pogodzie. Tego typu zbędne dodatki mogą wpłynąć na spowolnienie wczytywania i działania strony, więc należy używać ich wyjątkowo rozważnie.