Pozycjonowanie stron WWW to proces złożony, w trakcie którego należy zadbać o bardzo wiele aspektów. Ze względu na ciągły rozwój algorytmów Google, niezbędne jest nie tylko coraz bardziej pieczołowite dbanie o linki, słowa kluczowe czy techniczne aspekty witryny, ale również treści – to one przyciągają użytkowników i są obecnie najlepszym sposobem na poprawianie pozycji w wynikach wyszukiwania. Jak dbać o treści i czym tak naprawdę jest „content”?

Dobre treści, czyli… jakie?

Chcąc zadbać o prawidłowe pozycjonowanie stron WWW, należy zaopatrzyć się w wysokiej jakości treści – są one niezbędne zarówno jeżeli chodzi o postrzeganie witryny przez Google, jak również użytkowników. Dzięki eksperckim treściom, które są merytoryczne, będziesz w stanie odpowiedzieć na pytania użytkowników i tym samym spełnić ich oczekiwania – dzięki temu budujesz pozytywny wizerunek marki i sprawiasz, że potencjalny klient chętniej skorzysta z Twojej oferty. Co należy zrobić, aby treści były „dobre”?

  • Teksty na stronie muszą być merytoryczne, a więc zawierać wiedzę, a nie bezwartościowe, ogólnikowe stwierdzenia, które nie przydadzą się użytkownikowi. Dzięki merytoryczności tekstów, pokazujesz, że jesteś ekspertem w swojej branży i współpraca z Tobą będzie satysfakcjonująca dla internauty.
  • Treści, dzięki którym pozycjonowanie stron internetowych będzie skuteczne, powinny być odpowiednio sformatowane – nikt nie lubi czytać „ścian” tekstów, które nie są w żadnym stopniu urozmaicone. Dlatego też warto zadbać o nagłówki, akapity, pogrubienia, podkreślenia i inne elementy, dzięki którym tekst będzie atrakcyjny – również wizualnie i dobrze będzie się go czytało.
  • Teksty na stronie powinny być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi i zawierać linki – oczywiście nie powinno być ich zbyt wiele, bo mogłoby to doprowadzić do kar algorytmicznych. Warto wybierać słowa kluczowe za pomocą specjalnych narzędzi i stosować synonimy oraz kolokacje, które zwiększają wartość contentu w oczach Google.
  • Treści powinny mieć odpowiednią długoś
  • – jeżeli pozycjonujesz sklep internetowy, opisy powinny mieć co najmniej 2-3 tysiące znaków, zaś teksty na stronie czy blogowe powinny być dłuższe – nawet o 10 tysięcy znaków! Obecnie Google bardzo lubi długie treści, dlatego warto zwiększyć ich objętość.

Content is king, czyli jak skutecznie pozycjonować strony WWW

Pamiętaj też, by teksty, jakie umieszczać będziesz na stronie czy blogu, były zróżnicowane – poruszaj różne tematy, opisuj swoje produkty i usługi, a tym samym dawaj użytkownikom witryny pełną wiedzę na temat tego, co robisz! Twoje starania z pewnością zostaną docenione przez Google – algorytmy, takie jak Panda czy RankBrain powodują, że treść ma dzisiaj ogromne znaczenie i umożliwia skuteczniejsze pozycjonowanie stron WWW. Pamiętaj też o tym, że wysokiej jakości content przyniesie Ci większe zainteresowanie internautów i sprawi, że będą oni chętniej wchodzić na Twoją stronę – a to również ma wpływ na pozycje strony w Google!

Nie tylko teksty!

Jak się okazuje, słowo „content” wcale nie oznacza (w kontekście SEO) wyłącznie tekstów na stronie internetowej. Można rozumieć je również jako różnego rodzaju zdjęcia, grafiki, filmy, dokumenty oraz wszelkie inne elementy, które zwiększają atrakcyjność strony i sprawiają, że będzie ona jeszcze lepiej widziana – zarówno przez Google, jak również użytkowników. Dlatego też chcąc osiągnąć wysokie pozycje strony w Google, zadbaj o swoją witrynę na wielu płaszczyznach i spraw, aby była ona jak najbardziej atrakcyjna!