Urząd Miasta Częstochowy nie kontaktuje się z mieszkankami i mieszkańcami w celu uzyskania informacji osobistych lub o posiadanych nieruchomościach za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu czy też kanałów w mediach społecznościowych. W związku z sygnałami o próbach takiego wyłudzania informacji lub płatności – apelujemy: uważajmy na oszustów.

Przypominamy, że Urząd Miasta nigdy nie dzwoni, aby zażądać natychmiastowej płatności przy użyciu konkretnej metody płatności, takiej jak karta debetowa i kredytowa, strona internetowa, karta podarunkowa lub przelew bankowy.

Najpierw wysyła decyzję podatkową a w przypadku upływu terminu płatności - upomnienie.

Urząd Miasta Częstochowy nie pyta przez telefon o numery kart kredytowych lub debetowych czy inne poufne dane osobowe oraz nie żąda płacenia podatków i opłat lokalnych bez możliwości zadawania pytań lub odwoływania się od decyzji. Każdy podatnik jest zawsze informowany o swoich prawach.

Dlatego zwracajmy uwagę fałszywe na e-maile, udające oficjalne komunikaty, których nadawcy stosują różne zachęty do otwierania załączników wysyłanych w wiadomościach poczty elektronicznej. Pragniemy ostrzec, że takie załączniki mogą zawierać złośliwe oprogramowanie szpiegujące oraz inne wirusy i trojany, które mogą uszkodzić lub zniszczyć komputer.

Jeśli mają Państwo wątpliwości związane z podatkiem od nieruchomości czy też opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi, prosimy o bezpośredni kontakt z Urzędem Miasta Częstochowy, telefonicznie - poprzez centralę (nr tel. 34 3707 100) lub kontakt z merytorycznym wydziałem UM, ewentualnie kierowanie zapytań na oficjalne adresy poczty elektronicznej Urzędu Miasta Częstochowy (w tym: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Raz jeszcze apelujemy o ostrożność w przypadku podejrzanych telefonów i e-maili!