Chcesz kupić chiński telefon? W takim przypadku możesz zrobić to zarówno w sklepach w Polsce, jak również w tych w Chinach. Jak wygląda wtedy gwarancja i rękojmia w przypadku usterek sprzętu?

Chińskie telefony to jeden z hitów – do wyboru mamy mnóstwo modeli, także o najlepszych parametrach, które kosztują często znacznie mniej niż flagowce popularnych producentów.

Wystarczy tylko parę minut, aby w internecie znaleźć chińskie telefony sklep może zaoferować nam szeroką gamę modeli od chińskich producentów, ale znajdziemy je także w sprzedaży w sklepach stacjonarnych.

Jak jednak prezentuje się wtedy gwarancja oraz rękojmia na telefony Xiaomi i innych chińskich marek?

Chińskie telefony sklep – kiedy otrzymamy gwarancję, a kiedy rękojmię?

Gdy kupujemy nowy sprzęt elektroniczny, chcemy, aby był on odpowiednio chroniony w razie pojawienia się usterek. Może przykładowo okazać się, że urządzenie ma jakieś wady produkcyjne.

W takich sytuacjach klient powinien mieć możliwość zwrócenia się do sprzedającego albo producenta z żądaniem naprawy wady. Gdy przysługuje nam gwarancja albo rękojmia na nasz telefon Xiaomi, wtedy mamy taką opcję.

Sprawa jednak może być skomplikowana, gdy chodzi o telefony chińskie sklep może bowiem na zawsze oferować nam rękojmię albo gwarancję. Wszystko zależne jest od tego, w jakim kraju zrobimy zakupy.

Na jaką ochronę mogą liczyć kupujący Xiaomi telefony w Chinach, a na jaką w Polsce?

Chińskie telefony sklep w Chinach – rękojmia i gwarancja

Jeśli chcemy kupować chińskie telefony sklep internetowy w Chinach to popularne miejsce do złożenia zamówienia. Do wyboru mamy różne modele telefonów – także te, które nie są dostępne w Polsce.

Zamawiając telefony i akcesoria Xiaomi lub innych marek w Chinach, możemy zaoszczędzić, ponieważ w przeliczeniu zapłacimy za nie mniej niż w Polsce. Urząd Celny może jednak doliczyć nam 23 proc. podatku VAT. Minusem jest też czas oczekiwania na paczkę – zwykle kilka tygodni.

Jak wygląda wtedy sprawa gwarancji i rękojmi? Większość chińskich marek, na przykład Xiaomi daje klientom gwarancję na swoje urządzenia – wynosi ona najczęściej 1 rok. Gdy pojawią się jakiekolwiek usterki, wtedy powinniśmy najpierw skontaktować się ze sprzedającym, a potem odesłać do niego urządzenie. Czas naprawy albo wymiany na nowe może przeciągać się nawet powyżej miesiąca.

Chińskie telefony sklep a gwarancja i rękojmia

W przypadku zakupu telefonów w Chinach nie chroni nas europejskie prawo pozwalające na skorzystanie z rękojmi – gwarancja i jej warunki są więc indywidualną kwestią producenta oraz sprzedającego, co zwiększa nasze ryzyko jako konsumenta.

Chińskie telefony sklep w Polsce – rękojmia i gwarancja

Z kolei wtedy, gdy chcemy kupować w kraju chińskie telefony komórkowe sklep z Polski może zapewnić nam już ochronę obejmująca zarówno gwarancję producenta, jak również rękojmię.

Rękojmia jako obowiązkowa odpowiedzialność sprzedającego względem kupującego za wady fizyczne przedmiotu daje nam 2 lata ochrony. W ramach rękojmi sprzedający musi w ciągu 14 dni ustosunkować się do naszych żądań – wykonać naprawę lub wymienić urządzenie na nowe albo oddać pieniądze, gdy wykonanie naprawy nie jest możliwe.

Zatem dla konsumenta bezpieczniejsze są chińskie telefony sklep Warszawa oraz kupione w innych sklepach w Polsce, ponieważ wtedy możemy skorzystać z szerokiej ochrony w razie wystąpienia usterek.