Wirtualna karta studenta łączy uczelnie i miasto Częstochowa w nowym projekcie

Nowa era dla studentów w Częstochowie – startuje Wirtualna Karta Studenta, która zmieni sposób korzystania z miejskich usług i atrakcji. To nie tylko rabaty, ale też most łączący uczelnie, miasto i biznes, który ma zatrzymać młodych ludzi na dłużej w sercu Jury Krakowsko-Częstochowskiej.
- Wirtualna Karta Studenta w Częstochowie otwiera drzwi do wyjątkowych możliwości
- Jak Wirtualna Karta Studenta wpłynie na życie akademickie i lokalny biznes w Częstochowie
Wirtualna Karta Studenta w Częstochowie otwiera drzwi do wyjątkowych możliwości
Częstochowa stawia na rozwój akademicki i społeczny swoich studentów, wprowadzając innowacyjne rozwiązanie – Wirtualną Kartę Studenta. Ten projekt to efekt współpracy Regionalnego Funduszu Gospodarczego, miasta oraz największych uczelni: Politechniki Częstochowskiej i Uniwersytetu Jana Długosza. Do inicjatywy dołączyła także Galeria Jurajska, która już zadeklarowała wsparcie dla programu.
Podczas konferencji prasowej zaprezentowano aplikację, która nie tylko umożliwi dostęp do atrakcyjnych zniżek u partnerów projektu, ale również stanie się centrum informacji o wydarzeniach kulturalnych, sportowych i społecznych organizowanych w mieście. To narzędzie ma integrować środowisko akademickie i zachęcać do aktywnego uczestnictwa w życiu Częstochowy.
Jak Wirtualna Karta Studenta wpłynie na życie akademickie i lokalny biznes w Częstochowie
Prezydent miasta Krzysztof Matyjaszczyk podkreślił, że celem jest pokazanie młodym mieszkańcom, że Częstochowa to miejsce pełne możliwości, gdzie warto inwestować w swoją przyszłość.
- W ten sposób razem z uczelniami podkreślimy atrakcyjność Częstochowy jako miasta do życia: z szeroką ofertą kulturalną, sportową i społeczną. Program ma na celu zatrzymanie młodych osób w mieście i pokazanie im, że warto inwestować w swoją przyszłość właśnie tutaj; w miejscu, które stawia na rozwój, technologię, współpracę i jakość życia -
Dla firm działających w branży gastronomicznej oraz usługowo-handlowej udział w projekcie to szansa na dotarcie do szerokiego grona studentów oraz zwiększenie rozpoznawalności marki w środowisku akademickim. Dzięki temu lokalne przedsiębiorstwa mogą liczyć na większe zainteresowanie ze strony młodych klientów.
Wirtualna Karta Studenta to nie tylko narzędzie promocyjne – to przede wszystkim krok ku budowaniu silnej wspólnoty edukacyjnej i społecznej w Częstochowie. Inicjatywa ta ma potencjał stać się symbolem nowoczesnego podejścia do integracji środowiska akademickiego z życiem miasta.
Fotografia: Adrian Wiórkiewicz / Urząd Miasta Częstochowy
Na podst. UM Częstochowa
Autor: krystian