Jak działa lokalne pozycjonowanie stron? Wyjaśniamy na przykładzie Częstochowy

2 min czytania
Jak działa lokalne pozycjonowanie stron? Wyjaśniamy na przykładzie Częstochowy

Jak działa lokalne pozycjonowanie stron? Wyjaśniamy na przykładzie Częstochowy

Prowadzenie biznesu nie jest takie łatwe, często trzeba zabiegać o nowych klientów, jeśli chcemy, by firma odnosiła zyski. Jak można rozreklamować swoją firmę w Częstochowie? Pozycjonowaniem lokalnym! A czym to dokładnie jest i jak to działa, wyjaśniamy w poniższym artykule.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Lokalne SEO ma za zadanie zwiększyć widoczność strony w internecie, od pozycjonowania ogólnego różni się m.in. bazą słów kluczowych i grupą docelową. Lokalne pozycjonowanie stron przez firmy ogłaszające się w internecie może wpłynąć pozytywnie na popularność naszego biznesu, pozwoli dotrzeć do większej liczby klientów. Osoby, które znajdują się w pobliżu lub w tym samym regionie co nasza firma, będą największą grupą potencjalnych klientów. Lokalne SEO jest niezwykle istotne dla branż usługowych, przykładem może być zakład fryzjerski (pozycjonowany na frazę “fryzjer Częstochowa”), który swoją ofertą chce dotrzeć głównie do osób z okolicy.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Regionalizacja wyszukiwań skupia się w dużej mierze na konkretnej lokalizacji. Można pozycjonować słowa na województwo, miasto, a nawet na dzielnicę. Najczęściej jednak korzysta się z miasta, w naszym przypadku będzie to Częstochowa. Osoba, która szuka danej usługi w internecie, często nie musi nawet wpisywać nazwy miasta, ponieważ Google korzysta z geolokalizacji. Wyszukiwarka z pomocą IP i GPS określa położenie internauty i na tej podstawie podaje dopasowane wyszukiwania. Trzeba jednak zadbać o dobrą optymalizację strony, tak, by wyświetlała się lokalnym klientom, pomocna będzie też wizytówka Google, która zawiera dane adresowe firmy, opowiemy o tym więcej później.

Kto powinien pomyśleć o pozycjonowaniu lokalnym?

Pozycjonowanie lokalne z góry zakłada mniejszą grupę docelową, nie jest to więc dobra opcja dla firm, którym zależy na klientach z całej Polski. To odpowiednie narzędzie dla osób, które chcą pozyskać klientów ze swojego miasta, np. z Częstochowy. Lokalne pozycjonowanie jest niezwykle istotne dla branż usługowych , np. dla salonów kosmetycznych, fryzjerskich, warsztatów samochodowych, fizjoterapeutów, ale też dla branż gastronomicznych, restauracji czy kawiarni.

Większa widoczność w internecie dzięki wizytówce Google

Google Moja Firma to wirtualna wizytówka biznesowa, ma ona duże znaczenie dla lokalnego SEO, dzięki niej możemy jeszcze bardziej zwiększyć widoczność strony w lokalnych wynikach. Wizytówka jest połączona z Google Maps, dzięki czemu nie dość, że jako firma wyświetlamy się wysoko w wyszukiwaniach, to klient może nas też znaleźć na internetowej mapie Częstochowy. Założenie wizytówki jest proste, wystarczy założyć konto, wpisać dane firmy, określić typ działalności, podać adres, dane kontaktowe i godziny otwarcia. Dodatkowym atutem dla firmy jest możliwość dodania recenzji, zadowolony konsument może nam wystawić pozytywną ocenę, a to zawsze korzystnie wpływa na wizerunek firmy, ponieważ staje się ona bardziej wiarygodna. Warto również uzupełnić w wizytówce opis firmy oraz listę produktów czy usług.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

czestochowanews_kf