Jak wynika z danych GUS-u, w lutym 2022 roku w Częstochowie działało 27.740 podmiotów gospodarki narodowej, w tym 19.901 osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą. Tak duża liczba przedsiębiorstw zarejestrowanych na terenie naszego miasta sprawia, że konkurencja jest niezwykle duża. Warto poznać sposoby na to jak reklamować firmę w Częstochowie, by móc wyróżnić się na tle konkurentów.
Jak reklamować w sieci firmę z Częstochowy?
Aktualnie bardzo wielu rzeczy poszukujemy w sieci i chcąc rozreklamować swoją firmę, warto zadbać o obecność w internecie. Przede wszystkim należy zrobić to za pomocą strony internetowej, która w wielu przypadkach jest pierwszym kontaktem klienta z danym przedsiębiorstwem. Powinna być ona czytelna oraz dobrze zoptymalizowana pod kątem UX, tak aby nabywca mógł jak najszybciej znaleźć interesujące go informacje. Posiadając stronę internetową, bardzo dobrym działaniem jest rozpoczęcie pozycjonowania, o którym więcej poczytać można na blogu jednej z katowickich agencji SEO bizzit.eu/kategoria/pozycjonowanie-stron. Zamieszczone tam wpisy doskonale wyjaśniają wszelkie kwestie związane z tym sposobem promowania biznesu w sieci. Skoro wspomniano o blogu, warto zaznaczyć, że jest to kolejna z metod pozwalających na promocję firmy w sieci i budowaniu pozycji lidera w branży.
Wśród innych popularnych i efektywnych metod prowadzenia działań reklamowych w sieci warto wyróżnić także:
- płatne reklamy Google Ads, które pomogą dotrzeć do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców,
- wizytówkę Google Moja Firma, która jest szczególnie skuteczna w przypadku lokalnych przedsiębiorstw,
- remarketing – reklama kierowana jest do osób, które w przeszłości miały już styczność z firmą,
- działania w mediach społecznościowych,
- marketing szeptany,
- publikacje na portalach branżowych,
- materiały wideo, podcasty, e-booki,
- współpracę z lokalnymi, częstochowskimi influencerami.
Reklama offline firmy w Częstochowie – jakie metody, czy warto?
Wraz z rozwojem internetu oraz zrozumieniem jego potencjału coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie działań reklamowych głównie w sieci. Jest to przyczyną zrezygnowania z metod offline, takich jak: ulotki, billboardy, citylighty, banery na samochodach i komunikacji miejskiej, spoty w lokalnych mediach, ogłoszenia w prasie. Warto jednak zwrócić uwagę na media niestandardowe, takie jak: chodniki, wózki sklepowe czy elementy wyposażenia autobusów. Reklamy tego typu, przez to, że są oryginalne i niespodziewane, nie są pomijane przez ludzi. Ponadto są częściej zapamiętywane.
Zasadniczym minusem tego typu działań jest brak możliwości szczegółowego targetowania, czyli dotarcia do określonej grupy docelowej, potencjalnie zainteresowanej towarami bądź usługami danego przedsiębiorstwa. Należy jednak zaznaczyć, że reklama offline firmy w Częstochowie pełni bardzo dużą rolę w budowaniu świadomości związanej z istnieniem danej marki. W związku z tym może stanowić bardzo dobre uzupełnienie działań prowadzonych w sieci.
Warto także zaznaczyć, że doskonałym sposobem na promowanie swojej firmy może być udział w wydarzeniach branżowych, które organizowane są w wielu śląskich miastach. Wyeliminowany jest tu brak targetowania – ze swoją ofertą dociera się do zainteresowanych daną tematyką odbiorców.