Jeśli żyjesz w ciągłym biegu, to czasami nawet 48 godzin może być zbyt krótkim czasem na odebranie Twojej przesyłki. Często też zdarzają się różne nieprzewidziane sytuacje, które mogą nam to uniemożliwić. Jeśli wybrałeś przesyłkę do Paczkomatu® InPost, nie musisz martwić się o to, że nie zdążysz! Rozwiązaniem jest możliwość przedłużenia odbioru paczki.
Małe ograniczenie, na które masz wpływ
Paczkomaty® InPost są świetnym rozwiązaniem kwestii dostarczania zakupów online. Dają one nie tylko swobodę w wyborze miejsca, do którego paczka zostanie dostarczona, ale też pozwoli na odebranie paczki wtedy, kiedy tylko Ci pasuje. Trzeba jednak pamiętać o małym utrudnieniu, które związane jest z długością czasu odbioru. Obsługująca Paczkomaty® firma InPost daje na to 48 godzin. Powodem tego jest ograniczone miejsce w maszynach, które przez popularność zakupów internetowych bywają często przepełnione. Ograniczenie czasu odbioru jest rozwiązaniem, które pozwala zwolnić skrytki, z których przesyłki nie zostały odebrane.
Co się dzieje, kiedy nie zdążysz odebrać paczki? W takiej sytuacji przesyłka wraca do nadawcy, przez co tracisz możliwość szybszego cieszenia się swoim zamówieniem. Nie musi tak się jednak dziać dzięki funkcjonalnościom oferowanym przez InPost. Spieszymy więc z odpowiedzią na pytanie: „Wybrałem Paczkomat, jak przedłużyć odbiór?”
Przedłużenie czasu odbioru paczki w kilku krokach
Odpowiedź na to, jak przedłużyć pobyt paczki w Paczkomacie®, jest całkiem prosta. Wystarczy do tego aplikacja mobilna InPost Mobile, dzięki której czas odbioru swojej przesyłki przedłużysz za pomocą dosłownie kilku kliknięć. To niezwykle prosta czynność, z którą poradzi sobie każdy – zajmie to dosłownie chwilę. Możliwość dłuższego odebrania jest płatna, a czas, jaki otrzymujesz dodatkowo na odbiór, to 24 godziny.
Do zalogowania się potrzebny jest jedynie Twój numer telefonu, który dodatkowo zweryfikujesz za pomocą kodu SMS. Aplikację mobilną InPost znajdziesz w sklepie Google Play bądź też App Store – pobierz wersję dopasowaną do systemu operacyjnego, na którym pracuje Twoje urządzenie.
Przy każdym wejściu do aplikacji InPost pojawia się ekran, który umożliwia śledzenie przesyłek. To szczególnie przydatna opcja, jeśli oczekujesz kilku paczek: dzięki aplikacji będziesz mógł błyskawicznie sprawdzić ich status. Jeśli na odbiór paczki zostanie Ci mniej niż 12 godzin, to obok możliwości śledzenia, pojawi się żółty przycisk „Przedłuż”. Po jego wybraniu wyświetlony zostanie nowy czas odbioru przesyłki, a także pojawią się opcje zapłaty za usługę. Po potwierdzeniu opłaty Twój czas odbioru wydłuży się o jedną dobę – potwierdzenie uzyskasz w formie komunikatu w polu śledzenia paczki.
Jeśli jednak kolejna doba to nadal zbyt krótki czas, to z opcji wydłużenia możesz skorzystać po raz kolejny. Opłatę poniesiesz za każdym razem, kiedy zdecydujesz się na przedłużenie odbioru. Warto jednak wykorzystywać tę opcję jedynie jako awaryjną – każdy przecież chce otrzymać swoją paczkę jak najszybciej!