Na czym polegają promocje bankowe?

Banki, chcąc przyciągnąć do siebie klientów, często operują różnymi rodzajami promocji, które mają potwierdzić, że skorzystanie z danej oferty będzie bardzo korzystne. Na czym to polega? Co warto wiedzieć o promocjach bankowych i ich działaniu? Czy są naprawdę korzystne i czy można na nich dodatkowo zarobić?

Czego dotyczą promocje bankowe?

Promocje oferowane przez banki to temat bardzo rozległy i mówiąc w skrócie, polega to na tym, że zgadzając się na daną ofertę – założenie konta, wzięcie kredytu czy karty – możemy liczyć na dodatkowe profity, których nie ma w standardowej usłudze. Objawia się to najróżniejszymi nagrodami, które z założenia mają wyglądać na bardzo korzystne dla klienta, a tym samym sprawiać, że będzie się czuł on wyróżniony. Czasami rzeczywiście w ten sposób można wiele zyskać, ale bywa też to tanim chwytem, który z zyskami nie ma nic wspólnego.

Jak znaleźć korzystne promocje bankowe?

Tak naprawdę nie trzeba ich szczególnie szukać, bowiem banki najczęściej same wychodzą z inicjatywą, głośnio informując o tym, że w danym czasie do wykorzystania jest wyjątkowa oferta. Odbywa się to na kilka sposobów – poprzez reklamy w sieci czy innych mediach, a także przez bezpośredni kontakt z klientami. Warto jednak też szukać takich promocji samodzielnie i co istotne – porównywać je z innymi ofertami banków. Ogólna zasada jest jedna – zanim skorzysta się z konkretnej usługi, należy ją najpierw sprawdzić. O tym, jak porównywać kredyty przeczytasz na kredyt-top.pl, co pozwoli na znalezienie realnie korzystnej oferty. To samo dotyczy się zresztą innych usług.

Co można zyskać na promocjach w bankach?

To będzie zależało przede wszystkim od danego banku i to na co się nastawi. Przy założeniu konta można np. liczyć na niższe oprocentowanie czy ekstra gotówkę, podobnie wygląda to w przypadku kredytów czy kart kredytowych. Dodatkowo przy kredytach często można liczyć też na niższe opłaty, brak prowizji czy inne profity, które z założenia mają służyć obniżce kosztów. Oferty promocyjne najczęściej są czasowe, to znaczy, że funkcjonują tylko do określonego terminu, po którym się kończą i włącza się standardowa oferta.

Czy banki zarabiają na promocjach?

Zależy jak na to spojrzeć. Przede wszystkim promocje mają za zadanie przyciągnąć nowych klientów – jeżeli się to uda, to nawet pomimo braku zarobku czy nawet ponosząc pozorne straty, istnieje szansa na nawiązanie długoterminowej współpracy, a więc i zyskanie w przyszłości zysków. W przypadku już posiadanych klientów mogą być one katalizatorem do podjęcia decyzji o wyborze danej usługi, z której wcześniej się nie korzystało i nie chciało się korzystać. Oczywiście zdarza się, że po zakończeniu okresu promocyjnego, klienci odchodzą, ale to także jest wliczone w ewentualne koszty ponoszone przez bank.

Czy na promocjach bankowych zawsze się zarabia?

W tym wypadku trzeba bardzo uważać, bo oferowane promocje nie zawsze mogą okazać się korzystne i są takie tylko z pozoru. Jak zostało wspomniane, najlepszym rozwiązaniem będzie porównanie usług z różnych banków, by przekonać się, czy promocja w jednym miejscu gorszą opcją, niż usługa bez promocji w innej instytucji. Poza tym bywa, że zgadzając się na jakiś profit – np. rezygnację z prowizji, jednocześnie bank nalicza nam inne, dodatkowe opłaty, co sprawia, że koszty są takie same jak przed promocją. Należy więc wszystko dokładnie przeliczyć, by mieć pewność, że dana oferta będzie w rzeczywistości dla nas korzystna.