Serwisów społecznościowych jest całkiem sporo. Zaczynając od kwestii jaką jest prowadzenie LinkedIn, poprzez Instagram, a na Facebooku kończąc. Jest jeszcze całkiem spore grono innych, mniejszych serwisów. Jak więc to wszystko pogodzić i zadbać o to, aby firma budowała swój wizerunek w internecie? Jest to bardzo istotne aktualne, gdzie na rynku odczuwamy duże skutki kryzysu. W takich sytuacjach kryzysowych przedsiębiorcom na pomoc przychodzą firmy typu https://kryzysowy.marketing, które świadczą specjalistyczne usługi właśnie w tego typu sytuacjach.

Potrzebny plan i spójność tematyczna

Aby efektywnie prowadzić profil firmowy na Facebooku potrzebny jest szczegółowy plan działania. Nie można pozwolić sobie, aby fanpage sprawiał wrażenie niespójnego. Takie wrażenie dość łatwo uzyskać w momencie dodawania chaotycznych i niepowiązanych ze sobą treści. Ważny jest konkretny temat i jeśli czasem można sobie pozwolić, aby od niego na chwilę odejść, to jednak w gruncie rzeczy należy zadbać o to, aby treści skupiały się głównie na wybranej tematyce. Jeśli dany temat ostatecznie się nie przyjmuje należy z niego zrezygnować i skupić się na tym czego oczekują użytkownicy. Ambicje należy odłożyć na bok i nie wymuszać na użytkownikach zaakceptowania punktu widzenia administratora fanpage’a. Najlepiej zachować neutralność i pozwolić na to, aby każdy użytkownik mógł wyrazić swoją własną opinię.

Potrzebny czas i zaangażowanie

Bez wątpienia do tego, aby treści publikowane na fanpage’u były interesujące, ciekawe i przyciągały uwagę, należy nad nimi szczegółowo popracować. Mowa tutaj nie tylko o przygotowaniu artykułu, ale również o kwestii graficznej. Wyszukiwanie odpowiednich zdjęć, filmów wideo, przygotowanie szaty graficznej – wszystko to wymaga odpowiedniego zaangażowania, czasu i pewnej dozy umiejętności i wiedzy. Istotną kwestią jest też poświęcenie czasu na interakcję z użytkownikami. Mowa tutaj nie tylko o prywatnych wiadomościach z zapytaniami, ale również o komentarzach. Dość często użytkownicy zadają pytania lub reagują na posty właśnie za pomocą komentarzy. Profesjonalnie prowadzony fanpage wręcz wymaga, aby praktycznie każdy komentarz skierowany do firmy, czy to w formie podziękowania, wyrażenia opinii, czy zapytania, był skomentowany przez firmę.

Kwestie prawne

Dość często popełnianym błędem przez przedsiębiorców jest wykorzystanie zdjęć objętych prawami autorskimi. Wszystko to z uwagi na brak czasu i brak wiedzy. Nie trzeba nikogo przekonywać do tego, że takie działanie będzie miało przykre konsekwencje i duży uszczerbek na wizerunku firmowym. Dlatego tak ważne jest, aby poznać wcześniej serwisy, które oferują darmowe zdjęcia do użytku komercyjnego. Z takiego banku zdjęć można wtedy korzystać dowolnie w ramach takiej licencji.

Więcej informacji znaleźć można pod adresem - fb.48.media

Czy warto samodzielnie prowadzić firmowy fanpage?