Słowa mają moc. Wie to każdy właściciel strony internetowej, który chce poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwań. Ogromną rolę w tym procesie odgrywa treść, która umieszczona jest zarówno w obrębie witryny, jak i poza nią. Tworzeniem takich treści, przygotowywanych pod pozycjonowanie, zajmują się SEO Copywriterzy oraz agencje SEO. Jak wygląda proces tworzenia takich treści, które mają poruszyć serca użytkowników i stalowe mózgi algorytmów?
Teksty na stronie - ważny element optymalizacji
Kiedy nasza firma zajmuje się pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku to na jej stronie powinny pojawiać się słowa kluczowe, które ułatwią algorytmom Google szybkie określenie, jaki jest zakres naszych usług. Na witrynie powinny pojawiać się takie frazy jak pozycjonowanie Gdańsk, SEO dla firm Gdańsk, czy też skuteczne pozycjonowanie stron w Gdańsku. Obecność takich słów daje wyszukiwarce jasny sygnał, co użytkownicy mogą na niej znaleźć.
Poprawa treści w obrębie witryny jest ważnym elementem optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Taka optymalizacja powinna być poprzedzona rzetelnie przeprowadzonym audytem SEO, który wskaże elementy wymagające poprawy. Jak pokazują wyniki wielu badań - jest co poprawiać!
Mimo, że logicznym wydaje się nadawanie tytułów, czy też umieszczanie treści podstronach to wielu właścicieli domen bagatelizuje ten temat lub całkowicie rezygnuje z tych treści. To duży błąd, ponieważ algorytmy Google w pierwszej kolejności przeszukują właśnie tytuły oraz opis stron - to one mają określić, o czym jest dana strona. Brak odpowiednich słów w tym miejscu powoduje, że algorytmy samodzielnie wybierają ze strony treści, na podstawie których przypisuje witrynie kategorie.
Optymalizacja sekcji title oraz meta description ma fundamentalne znaczenie dla widoczności strony. Umieszczenie tam odpowiednich fraz (np. pozycjonowanie Gdańsk, piekarnia Kraków, czy też fotograf Warszawa) spowoduje natychmiastową poprawę pozycji witryny w wynikach wyszukiwań. Zyski z tego są natychmiastowe - większa liczba wejść organicznych.
SEO Copywriting - treści skrojone pod pozycjonowanie
Teksty zamieszczane na stronie to nie jedyne treści, które mają ogromny wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwań. Planując strategię SEO należy uwzględnić w niej również tworzenie nowych artykułów, które znajdą swoje miejsce na firmowym blogu lub zewnętrznym portalu. Tutaj również ważnym elementem jest odpowiedni SEO copywriting.
Na jakie elementy zwrócić uwagę?
- struktura nagłówków,
- nagromadzenie słów kluczowych - formie nieodmienionej i odmienionej,
- stosowanie fraz z długiego ogona wyszukiwań,
- wytłuszczanie kluczowych fraz i słów,
- stosowanie wypunktowań,
- podział tekstu na mniejsze części,
- słowo lub fraza kluczowa w tytule.
Wszystkie te rzeczy sprawią, że roboty Google polubią nasze teksty, za co czeka nagroda - wyższy ranking, a przede wszystkim wyższa pozycja w wynikach wyszukiwań.
Pisanie dla użytkowników - merytoryka i styl
Całą kwintesencją pracy copywritera jest zaspokojenie potrzeb zarówno robotów, jak i użytkowników. Używanie w każdym zdaniu frazy ‘pozycjonowanie Gdańsk’ będzie atrakcyjne dla algorytmów, ale odrzucające dla prawdziwych czytelników. Ci drudzy oczekują przede wszystkim merytorycznej wiedzy i ciekawego stylu pisania. Tylko jeśli otrzymają taką treść będą chętni się nią podzielić z innymi, dzięki czemu zyskamy całą serię wartościowych linków - na czym powinno zależeć nam najbardziej!