Prezes UOKiK wyróżnił Wojciecha Krogulca, Miejskiego Rzecznika Konsumentów, który doradza i interweniuje na rzecz mieszkanek i mieszkańców Częstochowy już od ponad 20 lat.

Rzecznicy konsumentów działają w Polsce od 20 lat. 1 stycznia 1999 roku weszła w życie ustawa zmieniająca niektóre przepisy określające kompetencje organów administracji publicznej w związku z reformą ustrojową państwa. Od tego momentu samorządy powiatowe muszą powoływać miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów, którzy udzielają bezpłatnych porad w urzędach miast i w starostwach powiatowych w całym kraju.

Wojciech Krogulec jest Miejskim Rzecznikiem Konsumentów od samego początku, a więc od ponad 20 lat.

- Każdego roku udzielam średnio pięciu tysięcy porad i podejmuję 600-700 różnego rodzaju interwencji– mówi. – W ubiegłym roku było to 4700 porad i 643 interwencje.

Do zadań rzecznika należy przede wszystkim: zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa, informacji oraz innych form pomocy prawnej w zakresie ochrony ich interesów; występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów; współpraca z organami, organizacjami i instytucjami, których zadaniem jest ochrona interesów konsumentów.

Wyróżnienia „Za zasługi na rzecz ochrony konsumentów" wręczono 13 marca, w Warszawie, 30 osobom z całej Polski, z okazji jubileuszu w ramach obchodówŚwiatowego Dnia Konsumenta.

W ciągu 10 ostatnich lat rzecznicy konsumentów udzielili 4,5 mln porad. Jeżeli porównamy to do liczby mieszkańców Polski, to okazuje się, że co ósmy Polak skorzystał już z porady rzecznika. Mamy prawo do bezpłatnej pomocy prawnej już od ponad 20 lat – powiedział Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Tego dnia, w 1962 roku John F. Kennedy sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów do: informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji.

Z wykorzystaniem informacji i zdjęć z UOKiK


Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.