Dlaczego warto reklamować firmę w serwisach społecznościowych?

Nietrudno zauważyć, że social media, czyli serwisy społecznościowe, zyskują na popularności z każdym rokiem. Ich popularność ciągle rośnie, a ilość aktywnych użytkowników stale się zwiększa. Reklamowanie firmy w serwisach typu branżowy katalog firm oraz na serwisach społecznościowych ma coraz większy sens. Jakie konkretnie powody przemawiają za tym, że warto zainteresować się social media pod kątem skutecznej promocji własnej firmy?
Reklama z interakcją
Warto zauważyć, że w serwisach społecznościowych, w tym na Facebooku, reklama jest w pełni interaktywna. Użytkownikowi wyświetla się reklama jako jeden z postów na który może w różny sposób zareagować może zostawić swój komentarz, polubić, a nawet udostępnić znajomym. Może także przejrzeć znajdujące się tam komentarze, aby uzyskać więcej informacji o tym co sądzą o tym inni ludzie. Z tego też względu reklama w social media cechuje się niezwykłą skutecznością i nie jest tak często ignorowana jak w innych mediach.
Łatwy dobór odbiorców
Reklamę można w prosty sposób skonfigurować w taki sposób, aby trafiała tylko do określonej grupy odbiorców. Możliwości konfigurowania tego są naprawdę duże wiek, zainteresowania, lokalizacja, płeć i wiele więcej. W ten sposób nie dość, że można w łatwy sposób ograniczyć koszty reklamowe to niewątpliwą zaletą jest to, że zwiększa się szansa powodzenia przekazu reklamowego. Można więc stworzyć kilka różnych reklam, które będą trafiać tylko w określone gusta i skierować je do wybranych grup docelowych.
Statystyki efektywności reklamy
Facebook oraz inne serwisy społecznościowe umożliwiają bardzo szczegółowy przegląd tego w jaki sposób konkretna reklama zadziałała na odbiorców. Można dzięki temu uczyć się na własnych błędach i jeszcze skuteczniej dopasowywać przekaz promocyjny do konkretnej grupy odbiorców. Efekty te można przeglądać zarówno po zakończeniu publikacji reklamy, jak i w jej trakcie, aby móc szybko zareagować.
Autor: Materiał partnera