Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwań Google to cel każdego przedsiębiorcy prowadzącego swoją stronę www. Znalezienie się na szczycie rankingu Google zapewnia więcej bezpłatnego ruchu, który przekłada się na wzrost zysków z prowadzonej działalności. Pozycja w top 3 oznacza również pozycję autorytetu i branżowego lidera. Tyle zalet, ale jak to zrobić żeby pojawić się na szczycie? Poznaj 5 skutecznych sposobów na poprawę pozycji firmy w internecie.

Przeanalizuj swoją stronę internetową - audyt SEO

To czynność od której należy rozpocząć wszelkie działania SEO. Przeprowadzony audyt SEO wskaże elementy, które należy poprawić, aby strona lepiej wyglądała w wynikach wyszukiwań. Co zawiera taki audyt? Analizuje witrynę pod kątem:

  • technicznym (strona błędu, wersja mobilna),
  • treści (tytuł i opisy stron),
  • linkowania (linki wewnętrzne i zewnętrzne),
  • pozycji strona na poszczególne frazy,
  • nasycenia słowami kluczowymi.

Przeprowadzenie profesjonalnego audytu SEO nie jest tanie. W zależności od agencji na jaką się zdecydujemy, może kosztować od kilkuset złotych do nawet 2000 zł. Jest to jednak wydatek, który warto zaplanować w budżecie marketingowym, ponieważ odpowie na pytanie - które elementy strony internetowej należy poprawić?

Wartościowy i atrakcyjny content

Unikalna i wysokiej jakości treść to doskonały sposób na poprawę pozycji w wyszukiwarce Google. Zamieszczany content powinien być przyjazny dla użytkowników, ale również czytelny i wartościowy dla botów. Połączenie tych dwóch potrzeb nie jest zadaniem łatwym, ale na pewno wartym zachodu.

Warto pamiętać, że szczególną rolę odgrywa unikalność treści. Duplikowanie treści w obrębie jednej witryny lub kopiowanie jej z innych źródeł może negatywnie wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce, stąd tak ważne jest zadbanie o jej wysoką niepowtarzalność. Mimo, że cena za takie teksty może wydawać się wysoka to jest warta wydania.

Jak poprawić pozycję strony w wyszukiwarce Google?

Jaki content będzie idealny? Przede wszystkim atrakcyjny dla odbiorców. Zamieszczane wpisy warto wzbogacić o tabele, wypunktowania, grafiki czy też infografiki a przede wszystkim o walory merytoryczne. Zaciekawiony i zainteresowany odbiorca może dalej udostępniać link do Naszej witryny - budując jej pozycję. To właśnie sposób na skuteczne pozycjonowanie stron.

Link building

Linkowanie i zdobywanie linków to od lat najpopularniejsza technika SEO. Jednak z upływem lat bardzo zmieniło się znaczenie jakości pozyskanych linków. Wcześniej liczyła się ich ilość, dzisiaj dużo większe znaczenie ma wartość tych linków.

Link building odnosi się zarówno do wewnętrznego linkowania jak i zewnętrznego. Umieszczane w tekście linki to swego rodzaju mapa dla botów Google, dlatego warto stosować ich odpowiednio dużo. Skąd pozyskiwać wartościowe linki:

  • branżowe fora,
  • social media,
  • blogi i serwisy,
  • lokalne media,
  • fora internetowe.

poprawa pozycji strony w Google poprzez pozycjonowanie

Optymalizacja on-page

Część prac związanych z poprawą pozycji w wynikach wyszukiwań należy przeprowadzić w obrębie własnej witryny. Jej techniczne funkcjonowanie ma równie duży wpływ na pozycję co zamieszczane treści. To co należy poprawić powinien wykazać audyt SEO. Jakie są najważniejsze elementy optymalizacji strony?

  • optymalizacja tytułów i opisów stron,
  • wersja responsywna,
  • certyfikat bezpieczeństwa SSL,
  • optymalizacja obrazów,
  • szybkość ładowania,
  • strona błędu,
  • mapa strony.

Poprawa tych kilku elementów może w szybki sposób poprawić ranking firmy w internecie.

Media społecznościowe

Firmy aktywne w mediach społecznościowych są dużo bardziej widoczne w wynikach wyszukiwań. Tworzenie profili, publikowanie treści oraz regularna aktywność na serwisach społecznościowych nie tylko poprawia pozycję firmy w internecie, ale również podnosi jej wiarygodność.

pozycjonowanie www i poprawa pozycji w wyszukiwarce

Media jak Facebook czy też Twitter to świetne miejsca do zdobywania wartościowych linków przychodzących. Wielu użytkowników dzieli się tam linkami do interesujących artykułów czy też produktów. To ogromna szansa dla Twojej firmy na darmową promocję.