W wielu sytuacjach outsourcing jest rozwiązaniem, pozwalającym firmie znacznie oszczędzić na utrzymaniu działów, które nie są bezpośrednio związane z trzonem jej działalności. Telefoniczna obsługa klienta jest doskonałym przykładem – dobrze, jeśli przedsiębiorstwo ją posiada, ale niekoniecznie opłacalna jest dla niej rekrutacja i utrzymanie w tym celu całej kadry. Takie zadania, jak monitoring płatności, obsługa reklamacji czy help desk można zlecić doświadczonemu call center. Jakie płyną z tego korzyści?

Obsługa reklamacji i pozostałe usługi, realizowane przez wykwalifikowanych konsultantów

Outsourcing umożliwia oddelegowanie wielu zadań firmie zewnętrznej, specjalizującej się w danej dziedzinie. W przypadku call center, zlecić można takie usługi, jak badania marketingowe, monitoring płatności, obsługa reklamacji czy help desk. Doświadczeni konsultanci, specjalizujący się w obsłudze klienta, zajmą się zarówno odbieraniem, jak i wykonywaniem połączeń telefonicznych, by zapewnić konsumentom najwyższy poziom usług. Dzięki temu wzrośnie zaufanie do marki wśród jej grupy odbiorczej, a firma zbuduje solidny, pozytywny wizerunek. Koszt jest znacznie niższy, niż w przypadku prowadzenia własnego działu obsługi w wewnętrznej strukturze przedsiębiorstwa – takie rozwiązanie to znaczne ograniczenie wydatków firmy przy jednoczesnej możliwości dodatkowego wyróżnienia się na tle konkurencji.

Monitoring płatności oraz inne usługi call center – czy warto zdecydować się na outsourcing?

Obsługa reklamacji, czyli niezbędny dział przy dystrybucji sprzętu

Każda firma, która zajmuje się dystrybucją wszelkiego rodzaju produktów, powinna posiadać profesjonalną obsługę reklamacji. Dział tego typu będzie zajmował się przyjmowaniem zgłoszeń dotyczących potrzeby wymiany lub zwrotu zakupionego towaru, a także informowaniem klientów o zasadach czynności reklamacyjnych w danej firmie. Będzie również kontaktował się z nimi w sprawie postępowania reklamacyjnego. Profesjonalna, miła obsługa jest bardzo ważna na tym etapie, od niej bowiem zależy wizerunek marki w oczach klientów. Warto postawić na wykwalifikowanych konsultantów, którzy załagodzą każdy spór i zapewnią konsumentom odpowiednią obsługę reklamacji.

Help desk, czyli profesjonalna pomoc techniczna

Przy dystrybucji wszelkiego typu sprzętu konieczne jest także stworzenie działu help desk, czyli wsparcia technicznego połączonego z obsługą gwarancyjną. W razie jakichkolwiek problemów z zakupionym towarem, klient może zgłosić się do help desk, by uzyskać profesjonalną poradę lub zgłosić potrzebę naprawy sprzętu. Warto zlecić to zadanie doświadczonemu call center, które przeszkoli konsultantów pod kątem sprzedawanych przez firmę produktów, by zapewnić klientom w pełni profesjonalną obsługę.

Badania ilościowe i jakościowe – pomoc w rozwoju firmy

Firma zewnętrzna może zająć się także wykonywaniem badań marketingowych – ilościowych i jakościowych, które mogą dostarczyć przedsiębiorstwu wielu potrzebnych informacji, np. odnośnie sytuacji rynku, potrzeb konsumentów czy ich oczekiwań względem marki. Dzięki takim danym, firma może zaplanować bardziej skuteczną strategię, by umożliwić sobie szybszy rozwój i większy sukces. Badanie jakościowe może zostać przeprowadzone telefonicznie – pracownicy firmy zewnętrznej opracują odpowiednią ankietę, wybiorą grupę docelową oraz skontaktują się z konsumentami, a następnie zbiorą uzyskane wyniki.

Monitoring należności – płynność finansowa firmy

Niewiele firm zdaje sobie sprawę z tego, że outsourcing może obejmować także zadania związane z monitoringiem płatności. Chodzi dokładnie o kontrolowanie wystawianych klientom i kontrahentom faktur pod kątem terminowej zapłaty – wykwalifikowany zespół dopilnuje, by wszystkie należności były regulowane terminowo, co zapewni firmie pełną płynność finansową i nie dopuści do problemów z budżetem. Monitoring należności ma znaczący wpływ na rozwój marki, dlatego warto zdecydować się na tę usługę.