UM Częstochowa: PŁACIMY PODATKI OD NIERUCHOMOŚCI
Rozpoczęła się akcja wymiarowa dostarczanie decyzji w sprawie ustalenia podatku od nieruchomości na 2019 rok. Podobnie jak w ostatnich latach, decyzje podatkowe otrzymują wszyscy właściciele i współwłaściciele nieruchomości, ale podatek trzeba zapłacić tylko jeden.
Decyzje podatkowe jako odrębną przesyłkę otrzymują wszyscy współwłaściciele danej nieruchomości, niezależnie od tego, ilu ich jest. Zgodnie z uzasadnieniem zawartym w każdej decyzji, w przypadku gdy nieruchomość stanowi współwłasność kilku podmiotów, obowiązek podatkowy ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach, a zapłata podatku przez jednego z nich, lub kilku (proporcjonalnie do posiadanych udziałów) powoduje wygaśnięcie zobowiązania podatkowego. W przypadku wpłat podatku proporcjonalnie do posiadanych udziałów, podział kwoty podatku leży w gestii współwłaścicieli.
Decyzje podatkowe doręczane są przez pracowników Urzędu Miasta bezpośrednio na adres zamieszkania.
Przypominamy, że o wszelkich zmianach mających wpływ na wysokość podatku należy informować Wydział Podatków i Opłat Urzędu Miasta Częstochowy (w terminie 14 dni od daty zaistnienia zmiany). Dotyczy to także zmian właścicieli lub współwłaścicieli nieruchomości.
Na decyzjach podatkowych znajduje się indywidualny numer rachunku bankowego w Banku Handlowym S.A (Citi Handlowy). Wpłat można dokonać:
- bezprowizyjnie w kasie Banku, zlokalizowanej w budynku Urzędu Miasta przy ul. Śląskiej 11/13,
- we wszystkich placówkach pocztowych na terenie całego kraju,
- kasie automatycznej (tzw. wpłatomacie) w budynkach Urzędu przy ul. Waszyngtona 5 oraz przy ul. Śląskiej 11/13,
- kartą płatniczą na stanowisku D” Biura Obsługi Interesantów.
Urząd Miasta Częstochowy, czestochowa.pl/, czestochowa.pl/page/7,aktualnosci.html?id=11917
Autor: krystian