Jednym z najważniejszych pojęć, z jakim związane jest pozycjonowanie stron internetowych, jest link building. Oznacza budowanie profilu linków dla danej witryny, a więc tworzenie odnośników prowadzących do niej z różnych miejsc w sieci.
Choć kiedyś liczyła się głównie ilość linków powiązanych ze stroną, obecnie wiele się pod tym kątem zmieniło. Algorytm Google od kilku lat przykłada ogromną wagę do profilu linków danego serwisu i ocenia go przede wszystkim pod kątem jakości. Wysoko cenione są odnośniki pochodzące ze sprawdzonych, godnych zaufania źródeł, czyli najlepiej stron internetowych o dłuższej i czystej historii. Z tego względu jeden link z dużego, wartościowego serwisu będzie miał bardziej pozytywny wpływ na pozycję strony, do której prowadzi, niż kilka odnośników zamieszczonych na stronach spamowych.
Link building polega więc na stworzeniu sieci wartościowych linków, które będą prowadziły z wartościowych miejsc w sieci do naszego serwisu. Dzięki temu działaniu nie tylko zwiększamy szansę na natrafienie na naszą stronę przez użytkowników odwiedzających inne serwisy, ale również poprawiamy to, jak strona zostanie oceniona przez algorytm Google.
Co ważne, linki ze „złych” miejsc w sieci, czyli stron w przeszłości karanych przez wyszukiwarkę za niepożądane działania czy wypełnione treściami niskiej jakości, o charakterze spamowym, mogą obniżyć zaufanie algorytmu do naszego serwisu. Z tego względu link building obejmuje także dopilnowanie, by w profilu linków nie znalazły się linki niskiej jakości, które mogłyby negatywnie wpłynąć na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google.
Typy linków – czym się od siebie różnią?
Na naszą stronę mogą mieć wpływ linki różnego typu. Jakie są ich podstawowe rodzaje i czym się różnią?
- linki wewnętrzne – są to odnośniki zamieszczone w obrębie naszej witryny i prowadzące do jej innych podstron,
- linki zewnętrzne – są to odnośniki prowadzące do naszej strony z innych serwisów w sieci; mają ogromną wartość dla pozycjonowania strony, ponieważ mogą znacząco wpływać na to, jak witrynę ocenia algorytm Google; dzielimy je na dwa typy:
- linki naturalne – są to odnośniki, które użytkownicy sieci bezinteresownie wrzucają na swoje strony internetowe, dzielą się nimi na forach czy w serwisach społecznościowych,
- linki nienaturalne – są to najczęściej odnośniki o charakterze spamowym, umieszczone w dużej ilości w tekście pod tym samym anchorem lub w różnych miejscach w sieci jako zaproszenie do odwiedzenia danego serwisu.
Ponadto, linki mogą mieć dwa różne atrybuty: dofollow lub nofollow. To, jaki atrybut posiada dany odnośnik, również ma wpływ na wyniki pozycjonowania strony internetowej.
Atrybut dofollow sprawia, że roboty wyszukiwarki zauważają odnośnik i łączą go ze stroną, do której prowadzi. Ma więc większe znaczenie pod kątem pozycjonowania. Atrybut nofollow jest w tej kwestii mniej wartościowy, warto jednak pamiętać, że każdy link zewnętrzny, prowadzący do witryny z zaufanego miejsca w sieci, to szansa na zyskanie nowych odbiorców strony.
Jak zdobywać linki dla swojej strony?
Pozycjonowanie w Gorzowie zapewni Twojej stronie również profesjonalny link building. W jego ramach witryna zyska wiele wartościowych linków, pochodzących ze sprawdzonych miejsc w sieci. Jakie są najlepsze sposoby na zyskanie odnośników dla witryny?
- Katalogi stron – w sieci znajduje się wiele katalogów stron, gromadzących witryny powiązane ze sobą tematycznie, w wybranej kategorii – np. katalog firm związanych z branżą ślubną; znajduje się w nich zazwyczaj krótki opis strony, dane teleadresowe firmy oraz link do witryny. Są to zazwyczaj strony wartościowe, unikające spamu, dlatego zamieszczenie na nich linku jest dobrym pomysłem.
- Artykuły sponsorowane – wartościowym miejscem do zamieszczenia linków są także artykuły sponsorowane, zamieszczane na zaufanych portalach w sieci – są to zazwyczaj specjalistyczne, tematyczne teksty wysokiej jakości, bardzo przydatne dla czytelników, dzięki czemu nie tylko stanowią idealną bazę pod odnośniki do strony, ale i zwiększają szansę na zwiększenie ilości użytkowników, którzy będą chcieli odwiedzić naszą witrynę.
- Blogi – warto założyć firmowego bloga, nawiązującego do działalności przedsiębiorstwa lub branży, w jakiej działa. Mogą znajdować się na nim wartościowe dla czytelników porady, dodatkowo linkujące np. do produktów danej marki.
Sposobów na pozyskiwanie linków jest znacznie więcej – wybierając pozycjonowanie stron w Gorzowie, możesz liczyć na profesjonalny link building, potężnie wspierający pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google.