Kolejny rok, kolejne trendy w SEO – pozycjonowanie stron internetowych cały czas ewoluuje i wciąż przynosi nam nowinki, których znajomość jest podstawą sukcesu w Google. Z tego też powodu strony WWW wciąż przechodzą metamorfozy, a specjaliści SEO kładą nacisk na nowe elementy, których pomijanie może wiązać się z kosztownymi spadkami. Sprawdźmy więc, jakie trendy w pozycjonowaniu obowiązują w 2019 roku i na co należy zwrócić szczególną uwagę!

Pozycjonowanie stron internetowych – najważniejsze trendy 2019 roku

Po pierwsze – strony mobilne to podstawa

O tym, jak istotna jest responsywność witryn WWW, a więc dostosowanie ich do urządzeń mobilnych, wiemy od dawna. Jednak jeszcze nigdy, nie miała ona takiego znaczenia, jak mieć będzie w 2019 roku. Wynika to przede wszystkim z faktu, że pod koniec zeszłego roku, Google wprowadziło Mobile-First Indexing, w oparciu o który, pozycja strony ustalana będzie w pierwszej kolejności na podstawie mobilnej wersji witryny. Jeżeli więc chcesz, aby pozycjonowanie stron internetowych, oferowane np. tutaj: https://matt-kozlowski.com/, było skuteczne, musisz zadbać o to, aby Twoja witryna dobrze wyglądała i działała na telefonach czy tabletach. Stało się to absolutnym standardem, dlatego nie pomiń żadnej kwestii – również prędkości wczytywania się witryny na urządzeniach mobilnych!

Po drugie – dobry content wciąż na topie

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest w 2019 roku możliwe tylko wtedy, jeżeli witryna będzie posiadała odpowiednio wysokiej jakości treści, a także różnego rodzaju zdjęcia czy grafiki. Trend zostaje więc utrzymany, jednak biorąc pod uwagę rozwój sztucznej inteligencji Google, a także algorytmów, pozycja strony w Google będzie od contentu jeszcze bardziej uzależniona. Zwróć więc uwagę na to, by treści były dostosowane zarówno pod kątem robotów Google (frazy!), jak również użytkowników – muszą być więc pożyteczne, odpowiednio sformatowane i interesujące.

Pamiętaj, że standardem stają się teksty na stronach czy blogach o długości powyżej 500 słów – to one mają największą siłę oddziaływania i powodują, że pozycja w Google będzie wyższa!

Po trzecie – wyszukiwanie głosowe coraz istotniejsze

I to już coś nowego, ponieważ wyszukiwanie głosowe nigdy nie było czymś, co stało na pierwszym miejscu w SEO. I choć 2019 rok jest tym przejściowym, kiedy to Voice Search dopiero się rozwija, warto zainteresować się nim już teraz. Okazuje się bowiem, że liczba wyszukiwani głosowych rośnie z roku na rok, a w zachodnich krajach coraz częściej korzysta się z asystentów głosowych, którzy ułatwiają codzienne życie. Zacznij więc zdobywać wiedze w tym temacie, bo masz na to najlepszy czas – potem może być za późno!

Po czwarte – sztuczna inteligencja Google rośnie w siłę

Sztuczna inteligencja w Google to już nie science fiction, ale rzeczywistość, która ma bardzo duży wpływ na SEO. Pozycjonowanie stron Google jest z tego tytułu trudniejsze, bo nie daje nam już możliwości tak częstego „oszukiwania” robotów Google, jak kiedyś, a treści czy linki muszą być dobrej jakości, by pozycja w Google była jak najwyższa. A rozwój SI jest nieunikniony, dlatego też warto obserwować trendy i zmiany, jakie będzie niosło to za sobą.

Po piąte – pozycjonowanie stron samemu to kiepski pomysł

Jeżeli nie jesteś specjalistą SEO, który – mówiąc kolokwialnie – zjadł zęby na pozycjonowaniu stron, samodzielne działania nie będą dla Ciebie skuteczne. Wynika to z rozwoju algorytmów, coraz większej liczby drobnostek, na które trzeba zwrócić uwagę i coraz większej ilości czasu, jaką należy poświęcić na optymalizację całego procesu. Pozycjonowanie stron internetowych jest trudne, jak nigdy dotąd, dlatego lepszym rozwiązaniem będzie dla Ciebie postawienie na kompleksowe usługi pozycjonowania.

Po szóste – social media i UX mają znaczenie

Chociaż wpływ na SEO mediów społecznościowych oraz user experience jest wciąż umniejszany przez wielu specjalistów, nie wolno bagatelizować tej kwestii. To, jak witryny WWW są promowane w social media, a także to jak działają i wyglądają ma coraz większy wpływ na uzyskiwane pozycje w Google. Oczywiście nie jest to wpływ bezpośredni, ale pośredni – wiąże się z większym ruchem na stronie, dłuższym przebywaniem użytkownika w witrynie czy lepszą klikalnością linków.

Pozycjonowanie stron internetowych w 2019 roku