W Urzędzie Miasta Częstochowy można płacić kartą płatniczą i za pośrednictwem telefonu. To odpowiedź na oczekiwania klientów.

Urząd Miasta Częstochowyuczestniczy w programie upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej przy użyciu terminali płatniczych POS oraz WebPOS Paybynet, umożliwiającym dokonywanie płatności za pomocą telefonu komórkowego (smartfonu)bezpośrednio na stanowiskach w Wydziałach Urzędu Miasta.

Program jest prowadzony przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A., która pełni rolę koordynatora Programu oraz wspiera finansowo jego wdrożenie i funkcjonowanie.

Płatności mobilne zrealizują już klienci banku PKO Banku Polskiego S.A., ING Banku Śląskiego (z wykorzystaniem kodów BLIK) oraz Banku Pekao S.A. (dostawcy aplikacji PeoPay). Trwają rozmowy z kolejnymi bankami, aby jak najszerzej udostępnić tę usługę klientom w urzędach.