Petenci odwiedzający Starostwo Powiatowe w Częstochowie mogą czuć się bezpieczniej. Na wyposażeniu urzędu pojawił się defibrylator. W przypadkach zagrażających życiu może okazać się niezbędny.

Defibrylator w znaczący sposób podniesie poziom bezpieczeństwa odwiedzających urząd petentów, jak również pracowników. To wysoce specjalistyczne, niezawod­ne, skomputeryzowane urządzenie, które za pomocą poleceń głosowych prowadzi do wykonania defibrylacji.Przeznaczony jest do szybkiego dostarczania impulsów elektrycznych osobom dorosłym,  u których występuje utrata przytomności, brak oddechu lub zatrzymanie krążenia. Po podłączeniu defibrylator automatycznie określa rytm serca poszkodowanego i dobiera odpowiednie natężenie prądu do elektrowstrząsów. Wykonanie defibrylacji za pomocą urządzenia jest bardzo proste i może ją przeprowadzić każda osoba. Defibrylator wydaje proste komendy, dotyczące techniki wykonywania zabiegu, takie jak miejsce ułożenia elektrod czy naciśnięcie odpowiedniego guzika, aż po zachowanie należytych zasad bezpieczeństwa.  
Na defibrylatorze są rysunki, które pokazują, jak należy umieścić elektrody na ciele poszkodowanego. W komplecie do urządzenia dołączone zostały jednorazowe elektrody. Jest to sprzęt mobilny, wyposażony w baterię, której wytrzymałość wynosi 2-3 lata. Urządzenie ma 8 lat gwarancji producenta.
Defibrylator zawieszony został przy wejściu, na parterze budynku. Firma, która dostarczyła sprzęt,przeprowadziła także szkolenie pracowników Starostwa Powiatowego w Częstochowie.  Defibrylator może zostać użyty wyłącznie w sytuacji zagrożenia życia.Do tej pory na terenie urzędu zdarzały się przypadki zasłabnięć, jednak nigdy nie było sytuacji zatrzymania akcji serca. W przypadku zasłabnięć natychmiast wzywane było pogotowie.