Od 1 stycznia obowiązywać będą nieco zmodyfikowane godziny pracy niektórych wydziałów Urzędu Miasta Częstochowy. Okazuje się, że ludzie wolą sprawnie załatwiać urzędowe sprawy w nominalnym czasie pracy urzędu niż korzystać z możliwości odwiedzin UM w późniejszych godzinach popołudniowych. Zmiana jest wynikiem audytu i badania satysfakcji interesantów UM.

W poniedziałki, środy, czwartki i piątki urząd będzie czynny w standardowych godzinach czasu pracy, czyli od 7.30 do 15.30.
 
Z kolei we wtorki urząd będzie otwarty dla interesantów od godz. 7.30 do 17.00, z czego po godz. 15.30, do godz. 17.00 interesantów będą obsługiwać następujące jednostki organizacyjne:


a)    Wydział Nadzoru i Administracji
b)    Wydział Funduszy Europejskich i Rozwoju
c)    Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
d)    Wydział Polityki Społecznej
e)    Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
f)    Wydział Geodezji i Kartografii
g)    Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego
h)    Wydział Podatków i Opłat
i)    Urząd Stanu Cywilnego
j)    Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
k)    Wydział Spraw Obywatelskich.

Zmiana uwzględnia wnioski z audytu wewnętrznego przeprowadzonego po analizie wyników badania satysfakcji interesantek i interesantów i opartego o statystyki ich obsługi. Gwarantuje możliwość załatwienia spraw raz w tygodniu po nominalnych godzinach pracy – podobnie jak ma to miejsce w urzędach skarbowych, sądzie czy ZUS, bierze jednak pod uwagę zdecydowanie niższe zainteresowanie mieszkańców odwiedzaniem urzędu po godz. 15.30, a zwłaszcza po godz. 17.

W poniedziałki godziny pracy urzędu będą więc ujednolicone z godzinami pracy banku przy ul. Śląskiej 11/13 oraz terminala przy ul. Waszyngtona 5, gdzie można dokonywać wpłat za pomocą karty płatniczej.

Dzięki zmianie, w godz. 7.30-15.30 stanowiska obsługi będą miały pełną obsadę. Dotychczas – z uwagi na częstszą pracę na zmiany w niektórych jednostkach UM – trudno było taki stan osiągnąć. Bardziej racjonalne wykorzystanie urzędowych zasobów kadrowych powinno spowodować skrócenie czasu obsługi interesantek i interesantów w tych godzinach, w których do Urzędu przychodzi ich najwięcej.

Zmiana nie rodzi skutków finansowych – spowoduje natomiast oszczędności związane ze skróceniem eksploatowania infrastruktury UM, wpłynie też na większe poczucie bezpieczeństwa pracowników obsługujących interesantów oraz zmniejszenie ryzyka nieuprawnionego dostępu z zewnątrz do służbowych pomieszczeń urzędowych.

mb