• Bezpieczny pieszy z częstochowską drogówką

    W piątek w całym województwie prowadzone były działania Bezpieczny Pieszy. Policjanci z ruchu drogowego nadzorowali miejsca szczególnie niebezpieczne dla pieszych. Zwracali uwagę na zachowania kierowców w obrębie przejść dla pieszych i skrzyżowań. Wszystko po to, by każdy pieszy mógł czuć się bezpiecznie. Ta cyklicznie prowadzona akcja ma na celu zmniejszenie liczby zdarzeń drogowych oraz uświadomienie uczestnikom ruchu, jakie zagrożenia mogą występować jeżeli nie przestrzegają przepisów ruchu.

  • Finał XIX Kynologicznych Mistrzostw Policji także z Częstochową

    Dnia 6 września br. w Zakładzie Kynologii Policyjnej Centrum Szkolenia Policji z siedzibą w Sułkowicach, odbyło się uroczyste zakończenie XIX Finału Kynologicznych Mistrzostw Policji. Przez cztery dni trwała rywalizacja, w której uczestniczyli najlepsi w kraju przewodnicy psów służbowych do wyszukiwania zapachów narkotyków i wyszukiwania zapachów materiałów wybuchowych. III miejsce w klasyfikacji drużynowej zająła drużyna z KWP w Katowicach w składzie ze st.asp. Wojciechem Bożek z psem Abi.

  • [zdjęcie aktualności]
    6 września 2019
    Zakończyła się większość tegorocznych remontów w częstochowskich placówkach oświatowych. Ich koszt to prawie 14,2 mln zł.
    [zdjęcie aktualności]
    6 września 2019
    Pod banerem „Wybory do Sejmu i Senatu RP 2019” można w portalu miejskim zapoznać się istotnymi dla wyborców komunikatami przed zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi, które odbędą się 13 października.
  • W trosce o bezpieczeństwo najmłodszych

    Przez cały tydzień częstochowscy policjanci biorą udział w działaniach "Bezpieczna droga do szkoły". W ramach akcji reagują na wykroczenia popełniane przez uczestników ruchu drogowego w okolicach szkół i placówek oświatowych, sprawdzają oznakowania dróg w ich rejonie oraz podejmują działania informacyjne mające na celu promowanie zasad bezpiecznego poruszania się najmłodszych.

  • Policyjni jeźdźcy i przewodnik psa na pikniku w Hucie Starej

    Policjanci z częstochowskiego Wydziału Prewencji w miniony weekend uczestniczyli w pikniku rodzinnym w Hucie Starej B. Mieszkańcy mogli zobaczyć pokaz tresury i posłuszeństwa psa w wykonaniu przewodnika psa ze swoim podopiecznym oraz pokazy koni i ich jeźdźców z Zespołu Konnego.

  • Reklama w social mediach czy Google jest bardzo popularna i korzysta z niej wiele osób. Są to zarówno duże firmy i marki, jak i mali przedsiębiorcy czy osoby prywatne. Dzięki wielu zaletom reklama w internecie na różnego rodzaju portalach przynosi wiele plusów, które warto wykorzystać. Podczas tworzenia takiej reklamy stajemy też przed zadaniem stworzenia targetu, czyli określenia grupy docelowej osób, do których trafi reklama. Jest to ogromna szansa i kluczowy element, aby nasza reklama odniosła sukces oraz była skuteczna. Wiele osób nie do końca potrafi, nie chce lub nie ma czasu dokładnie i poprawnie określać grupy docelowej. Późnej odpowiadamy, dlaczego warto poświęcić nieco uwagi na tę czynność i jak określić grupę docelową odpowiadając sobie jedynie na kilka pytań.

    Czym jest grupa docelowa?

    Grupa docelowa to grupa odbiorców, którzy zobaczą naszą reklamę. Tworząc promocję w social mediach czy w sieci bardzo często mamy wybór określenia parametrów osób, którym zostanie wyświetlona nasza reklama. Grupę taką możemy określać na podstawie kilkunastu, kilkudziesięciu lub kilkuset parametrów, które są mniej, lub bardziej ogólne. Możemy również modyfikować grupy docelowe lub stawiać konkretne wymagania, które musi spełnić dana osoba, aby się w niej znaleźć. Określenie grupy docelowej jest darmowe i polega jedynie na wybieraniu poszczególnych opcji w formularzu. Najlepszym przykładem targetowania może być np. Facebook Ads czy Google Ads, czyli dwa najpopularniejsze systemy reklamowe w sieci. Określać odbiorców możemy zarówno samodzielnie lub skorzystać z oferty usługi np. agencji reklamowych, freelancerów lub profesjonalistów. W sieci istnieje wiele ofert konfiguracji czy pomocy przy ustalaniu grup odbiorców. Targetowanie daje nam możliwość określania ogólnej, podstawowej grupy, ale też i wąskiej grupy osób, która spełnia wiele kryteriów. W określeniu grupy docelowej z całą pewnością będzie w stanie pomóc agencja JazzSEO.pl.

    Dlaczego warto ją określić?

    Istnieje kilka powodów, dla których warto poświęcić nieco czasu i poprawnie utworzyć grupę odbiorców. Targetowanie warto wykonywać rzetelnie, gdyż to od niego zależy, kto zobaczy naszą reklamę, a następnie skuteczność naszej reklamy. Jeśli zostanie ona wyemitowana w odpowiedniej grupie osób, uzyskamy wiele sprzedaży i dużą skuteczność. Dziki temu wydamy też efektywnej nasz budżet reklamowy oraz trafimy z reklamą, która zostanie dobrze odebrana do konkretnej grupy odbiorców. Targetowanie to zatem możliwość na szybszy rozwój marki, jest proste i nie wymaga wykonywania skomplikowanych działań a jedynie poświęcenia odpowiedniej ilości czasu.

    Wąskie targetowanie — pozyskiwanie klienta

    Pierwszym rodzajem grupy docelowej jest grupa wąska — która pomaga nam trafić do konkretnych osób spełniających wiele wymogów. Pozwala to na znalezienie “klienta idealnego” oraz zwiększenie sprzedaży. Określenie takiej grupy powinniśmy rozpocząć od ogólnego określenia parametrów jej członków. To pierwszy i ważny krok, gdyż odrzucamy w nim osoby, które z pewnością nigdy nie skorzystają z naszej oferty. Do takich parametrów należeć będzie wiek, narodowość, język, płeć czy ew. lokalizacja, jeśli prowadzimy biznes lokalny. Gdy na tej podstawie odrzucimy osoby, które z pewnością nie będą naszymi klientami, możemy przejść do tworzenia odpowiedniego profilu w kroku drugim. W tym elemencie powinniśmy zastanowić się nad określeniem zainteresowań, stanowiska zawodowego, aktywności w sieci czy nad posiadanymi przedmiotami danej osoby. Dzięki temu będziemy mogli stworzyć grupę odbiorców, która jest już wstępnie zainteresowana daną tematyką np. muzyką czy sportem oraz doprecyzować dodatkowe zachowania. Dzięki temu stworzymy też grupę, która z dużym prawdopodobieństwem kupi nasz produkt.

    Tylko od nas zależy, jakie opcje wybierzemy. Jeśli prowadzimy sklep internetowy, warto wybierać u grupy docelowej zainteresowania zakupami online. Gdy zajmujemy się sprzedażą koszulek lub butów - zainteresowanie modą itp. Możemy również doprecyzować dane odnośnie wieku czy zainteresowań konkretnymi stronami.

    wyznaczanie grupy docelowej

    Jeśli stworzyliśmy już wąską grupę docelową w celu pozyskiwania klienta, warto również zastanowić się nad jej dodatkowym zawężeniem. Jeśli mamy jeszcze taką możliwość a nasza grupa docelowa nie jest już zbyt mała, możemy wprowadzić dodatkowe elementy, które pomogą nam w sprzedaży. Z pewnością będzie to wybieranie osób majętnych z dużych, miast które np. często podróżują, interesują się ekskluzywnym sportem lub posiadają drogi telefon marki Apple. Takie działanie sprawi, że osoby majętne dużo łatwiej zakupią nasz produkt, gdyż łatwiej będzie im się rozstać z pieniędzmi. Warto przetestować też kilka wariantów w porównywalnych warunkach i wybrać ten najlepszy.

    Szerokie targetowanie — zwiększenie zasięgu i rozpoznawalności marki

    Targetowanie to również określanie szerokiej grupy docelowej. Będzie ono miało miejsce, jeśli wchodzimy na rynek, chcemy popularyzować, markę, tworzyć pozytywny wizerunek marki czy wchodzić na inne rynki i zdobywać nowych klientów. W tym celu warto maksymalnie rozszerzyć target, określając jedynie podstawowe parametry. Tak jak przy targetowaniu wąskim powinniśmy wykluczyć osoby, które z pewnością nie będą naszymi klientami, a pozostać inne osoby w naszej szerokiej grupie docelowej. Dzięki statystykom lub testom możemy również określić która grupa daje nam największe profity i skupić się w przyszłości na niej. Wiele osób wykonując szerokie określanie grupy docelowej, popełnia błąd i otwiera ją zbyt mocno. W takim wypadku marnują oni znaczną część budżetu reklamowego, gdyż reklama trafia np. do obcokrajowców czy osób np. zbyt młodych na zakup auta itp.

    Porada: Przed targetowaniem w jakimkolwiek systemie reklamowym, warto przygotować wszystkie parametry, które chcemy umieścić podczas targetowania. Następnie będziemy mogli jedynie dobierać kolejne, o których nie pomyśleliśmy. Znacznie ułatwi to pracę i przyspieszy cały proces. Możemy również skorzystać np. ze statystyk w Google Trends, aby jeszcze trafniej określić potencjalnych klientów i właśnie to do nich kierować reklamę. Możemy też dla konkretnej szerokiej grupy docelowej spróbować wyszukiwać dodatkowe ustawienia czy parametry i na ich podstawie stworzyć indywidualny target.

    W dniu 06 września 2019 r. w KM PSP Częstochowa przeprowadzono Zawody o Puchar Komendanta Miejskiego PSP w Częstochowie w piłce siatkowej. W zawodach udział brało 5 drużyn, wystawionych przez poszczególne Jednostki Ratowniczo-Gaśnicze oraz Komendę Miejskiejska PSP.

    Zawody wygrała reprezentacja jednostki ratowniczo-gaśniczej nr 2. Zwycięzcom gratulujemy.

    [zdjęcie aktualności]
    5 września 2019
    Jeden z najtragiczniejszych epizodów z dziejów Częstochowy – ,,Krwawy Poniedziałek” – w środowy wieczór na pl. Biegańskiego w sugestywnej, współczesnej formie odtworzył Teatr Wojtka Kołsuta.
  • Dni Działkowca z dzielnicowymi

    W ubiegłym tygodniu dzielnicowi z Komisariatu Policji II w Częstochowie uczestniczyli w pikniku rodzinnym zorganizowanym przez ROD "Wypalanki" z okazji Dni Działkowca. Podczas imprezy rozmawiali z seniorami na temat oszustw pod legendą oraz rozdawali ulotki. Najmłodszych informowali jak poruszać się bezpiecznie w drodze do i ze szkoły. Dzieci otrzymały opaski odblaskowe. Każdy miał okazję wsiąść do radiowozu oraz zapoznać się ze sprzętem policyjnym. Czas umilała policyjna maskotka Sznupek.

  • [zdjęcie aktualności]
    4 września 2019
    7 i 8 września częstochowskie rodziny powinny odwiedzić Park Lisiniec. Dwudniowa impreza z okazji finału akcji „Nowy plecak na nowy rok szkolny” to, jak co roku, mnóstwo atrakcji. Sobota będzie koncertowa, a niedziela to całodniowy rodzinny piknik edukacyjny. Wstęp bezpłatny.
    [zdjęcie aktualności]
    4 września 2019
    W tym roku odbędzie się w sobotę, 7 września. Na wszystkich, którzy zaopatrzą się w karnet, czeka około 100 wydarzeń – koncertów, warsztatów, wystaw, seansów filmowych i innych propozycji. Koordynatorem imprezy jest Ośrodek Promocji Kultury ,,Gaude Mater”.
    [zdjęcie aktualności]
    4 września 2019
    Czas na zgłaszanie kandydatur jest do 18 września. Do Nagrody Równości im. Mieczysławy Biegańskiej nominowane mogą być osoby lub podmioty ekonomii społecznej wyróżniające się szczególną aktywnością w ochronie praw człowieka i przeciwdziałaniu dyskryminacji w Częstochowie.
    [zdjęcie aktualności]
    4 września 2019
    4 września, w 80 rocznicę Krwawego Poniedziałku Urząd Miasta Częstochowy, Teatr Wojtka Kołsuta i społeczność Zespołu Szkół Technicznych zapraszają na Plac Biegańskiego na spektakl „Czas Mroku”.
  • Podsumowanie wakacji w Częstochowie

    Wakacje letnie dobiegły końca. Czas więc podsumować, jak wyglądały one na drogach częstochowy. Najważniejszą i najbardziej pozytywną informacją jest ta, że w czasie tegorocznych wakacji w wypadkach drogowych na terenie Częstochowy i powiatu zginęło o 5 osób mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Bezpieczny był również wypoczynek nad wodą.

  • Trwają działania "Bezpieczna Droga do szkoły"

    Ogólnopolskie działania kontrolno-prewencyjne wspierane akcją informacjo-edukacyjną pn. „Bezpieczna droga do szkoły” rozpoczęły się w poniedziałek 02 września. Ich celem jest czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem w ruchu drogowym w rejonach szkół i placówek oświatowo–wychowawczych w początkowym okresie nauki.

  • Markowy złodziej

    Operacyjni z Komisariatu I Policji w Częstochowie zatrzymali 22 - letniego częstochowianina, który dokonał co najmniej 15 kradzieży sklepowych. Złodziej wykorzystując nieuwagę obsługi sklepów, kradł markowe, drogie kosmetyki i perfumy. Jak ustalili śledczy, częstochowianin przestępczym procederem zajmował się od maja br., a łączną wartość skradzionych przez niego przedmiotów szacowana jest na ponad 12 tys. złotych.

  • W tym roku obchodzimy 80. rocznicę bitwy stoczonej pod Mokrą. Na terenie dzisiejszego powiatu kłobuckiego polska kawaleria starła się z niemieckimi wojskami pancernymi.

    W roku bieżącym w trakcie uroczystości upamiętniających to wydarzenie, które odbił się piętnem na całym Narodzie Polskim, funkcjonariusze Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie złożyli kwiaty pod pomnikiem wzniesionym dla uczczenia poległych żołnierzy Wołyńskiej Brygady Kawalerii usytuowanym w sąsiedztwie niemego świadka Bitwy - Kościoła pw. Św. Apostołów Szymona i Judy Tadeusza. Pomnik ten jest symbolem bohaterskiej i patriotycznej walki żołnierza polskiego w obronie ojczyzny. Po rekonstrukcji bitwy pod Mokrą strażacy naszej jednostki prowadzili szkolenia z pierwszej pomocy medycznej oraz prezentowali cześć sprzętu będącego na wyposażeniu Komendy Miejskiej PSP w Częstochowie, w ramach spotkania rozdano materiały promocyjne z zakresu prewencji społecznej pozyskane z KW PSP Katowice.

    [zdjęcie aktualności]
    3 września 2019
    Do 10 września Wydział Polityki Społecznej UM czeka na zgłoszenia podmiotów zainteresowanych nieodpłatną współpracą przy drugiej edycji projektu, który ma pomóc częstochowskiej młodzieży wejść na współczesny rynek pracy.
    [zdjęcie aktualności]
    3 września 2019
    Zakończył się kolejny etap modernizacji pływalni przy Szkole Podstawowej nr 2 im. K. K. Baczyńskiego. Uczennice i uczniowie mogą już korzystać z nowo wyremontowanego zaplecza basenu, m.in. nowych prysznicy i szatni.