• Bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu drogowego na częstochowskich drogach

    Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego stanowią najbardziej zagrożoną grupę użytkowników dróg. Głównie dlatego, że nie są chronieni pasami bezpieczeństwa, fotelikami ochronnymi czy karoserią samochodu i w zderzeniu z pojazdem zwykle odnoszą poważne obrażenia. Z tego względu częstochowska drogówka cyklicznie prowadzi działania w trosce o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

  • "Bezpieczny przejazd - szlaban na ryzyko"

    Wczoraj policjantka z Koniecpola wzięła wczoraj udział w działaniach "Bezpieczny przejazd - szlaban na ryzyko". Akcja realizowana jest cyklicznie wspólnie z pracownikami PKP Polskich Linii Kolejowych. Jej celem jest podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania szczególnej ostrożności na przejazdach i terenach kolejowych.

  • Serdecznie zapraszamy do udziału w II  Powiatowym Konkursie Literackim pn.”Koniecznie przeczytaj!” na recenzję wybranej książki,  organizowanym przez powiat częstochowski przy współpracy Biblioteki Publicznej im.dr.W.Biegańskiego w Częstochowie oraz Gminnej Biblioteki Publicznej w Lelowie.

    Z chwilą, gdy za oknami robi się ciepło, pojawia się zielona roślinność i promyki słońca, można zauważyć coraz to więcej imprez plenerowych. Z każdym kolejnym rokiem, cieszą się one większym zainteresowaniem i uznaniem organizatorów. Planując jakąkolwiek imprezę, niezależnie od tego, czy będzie to duże wesele, czy impreza firmowa, komunia, a nawet jubileusz, warto przemyśleć, czy nie zdecydować się na formę plenerową. Wystarczy wynajem namiotu, zamówienie cateringu, zorganizowanie muzyki, oraz oczywiście wybranie odpowiedniego miejsca. Jest to nowoczesna forma, która może zaskoczyć gości i pozostawić niesamowite wspomnienia. Czy warto stawiać na plener? Jakie ma on zalety i o czym nie można zapominać? To pytania, które pojawiają się w głowach niezdecydowanych, ale kilka informacji może w łatwy sposób rozwiać wszystkie wątpliwości.

    Event plenerowy - zalety

    Zabawy plenerowe, są najlepszą alternatywą dla tradycyjnych spotkań w lokalu. Miesiące letnie, a często także i wiosenne, są stworzone do świętowania na świeżym powietrzu. Urządzenie takiej imprezy nie należy do najprostszych, ale efekt końcowy jest wart całego wkładu pracy. Wynajem namiotow, organizacja jedzenia i dekoracji, to trudne zadania, jednak nie należy się zniechęcać. Pierwszą niewątpliwą zaletą, jest oryginalna forma wydarzenia. Każda impreza pod chmurką, może mieć inną odsłonę. Ograniczeniem jest tylko i wyłącznie wyobraźnia. W pięknych ogrodach można stworzyć niepowtarzalne aranżacje, spójne kompozycje i eleganckie przestrzenie. Wynajem namiotu weselnego, dopasowanego do całej estetyki, również nie stanowi przeszkody. Dzięki temu, efekt wizualny, może przerosnąć oczekiwania organizatorów i wszystkich gości. Co więcej, decydując się na plener, nie trzeba obawiać się o ilość gości. Przestrzeń jest otwarta i w niczym nieograniczona.

    Impreza plenerowa - pomysł jak zaskoczyć gości

    Można zorganizować naprawdę duże ceremonie, na których wszyscy będą się widzieć i wspólnie świętować. Ważne jest, wypożyczenie namiotu w odpowiednim rozmiarze, który bez trudu pozwoli na komfortowe poruszanie się i rozlokowanie gości. Zabawa w terenie, niezależnie od tego, czy jest to park, łąka, ogród nad jeziorem, czy też plaża- daje bardzo dużą swobodę. Odczarowuje sztywne rodzinne imprezy i pozwala na aktywność, która w zamkniętym lokalu, jest w dużej mierze ograniczona. Zalety imprez plenerowych, są niewątpliwie bardzo duże, ale trzeba również dobrze się do nich przygotować, aby nie doprowadzić do efektów odwrotnych do zamierzonych.

    Odpowiednia organizacja

    Podstawą jest dobre przygotowanie. Plener jest wymagający i pierwszą pozycją na liście powinien być wynajem namiotów. Nie można o tym zapominać, ponieważ pogoda lubi zaskoczyć i to nie zawsze pozytywnie. Niekorzystne warunki atmosferyczne, mogą pokrzyżować plany. Nawet upalne słońce nie zawsze jest w pełni komfortowe. Ponadto, wynajem namiotu na wesele, po cenie mieszczącej się w ślubnym budżecie, jest najlepszą z możliwych decyzji. Taka ceremonia pod gołym niebem, jest bardzo dużym ryzykiem. Co więcej, na weselach konieczna jest przestrzeń do spożywania posiłków i tańca. Szukając dobrej wypożyczalni, warto skorzystać z oferty profesjonalistów, żeby uniknąć nieplanowanych komplikacji. Bardzo cenioną firmą jest PS NAMIOTY HALOWE, która od lat dostarcza najwyższej klasy namioty, mogące uświetnić każdą plenerową imprezę. Oprócz wyjątkowej jakości, proponuje ona wynajem namiotu w bardzo konkurencyjnej cenie, a także dodatkowe wyposażenie, takie jak parkiet, czy oświetlenie LED. Jest to dodatkowy atut, który docenią wymagający klienci. Ponadto, proponuje ona także wynajem namiotu magazynowego, jak również sprzedaż hal namiotowych.

    Dzisiaj w wielu budynkach stosuje się specjalny system Master Key. Czym dokładnie jest Master Key, a także jakie posiada zastosowanie? Zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem!

    Czym jest Master Key i jakie ma zastosowanie?

    W tych budynkach, w których znajduje się wiele różnych drzwi, stosowanie osobnego klucza do każdego zamka mogłoby być bardzo kłopotliwe. Właśnie dlatego opracowano specjalny system Master Key, który nazywany jest także systemem klucza generalnego.

    Aktualnie z takiego systemu można korzystać również w Polsce, na przykład oferuje go firma Dobre-zamki.pl.

    Co warto wiedzieć o systemie typu Master Key? Jakie są jego główne zalety? Gdzie jest on stosowany najczęściej?

    Master Key – co to jest?

    Master Key, czyli tak zwany system klucza generalnego jest systemem zabezpieczenia, który pozwala na uzyskanie dostępu do dowolnej liczby drzwi z wykorzystaniem tylko jednego klucza. Taki system pozwala jednocześnie na pełną kontrolę dostępu do poszczególnych pomieszczeń bez rezygnacji ze stosowania kluczy indywidualnych.

    Główny klucz, który określany jest także mianem klucza master, stosowany w systemie posiada taką konstrukcję, która umożliwia otwieranie i zamykanie wielu zamków. Wtedy cały pęk kluczy można zastąpić tylko jednym, który pozwala na obsługę wielu drzwi.

    System Master Key może być zarówno bardzo prosty, na przykład może obejmować kilka drzwi, ale również w użyciu znajdują się duże systemy, które mogą obejmować nawet po kilka tysięcy różnych drzwi.

    Master Key – zastosowanie systemu:

    • hotele i inne obiekty noclegowe
    • obiekty użyteczności publicznej
    • biurowce i biura
    • zakłady pracy – obiekty przemysłowe, fabryki, magazyny i inne
    • infrastruktura miejska – węzły cieplne, sieć wodociągowa, światła
    • mieszkania i domy jednorodzinne

    Zatem Master Key to system kluczy, który posiada bardzo szerokie zastosowanie i może być używany w wielu budynkach, w których znajduje się duża liczba drzwi.

    Zalety systemu Master Key:

    • poprawa poziomu bezpieczeństwa – możliwość szybkiego otwierania drzwi w razie niebezpieczeństwa, na przykład pożaru, zalania, wypadków, możliwość prowadzenia szybszej ewakuacji
    • większa wygoda w administrowaniu budynkiem – administrator oraz inne uprawnione osoby posiadają tylko jeden klucz, którym mogą otwierać i zamykać wiele drzwi
    • lepsza ochrona przed osobami nieupoważnionymi – jeden klucz pozwala na dostęp do tylko do wybranych pomieszczeń

    Jak wdrożyć system Master Key w budynku?

    Jak zaznaczyliśmy wcześniej, z systemu Master Key można skorzystać także w Polsce. Realizacją tego rodzaju systemów, także na indywidualne zamówienie klientów, zajmują się różne firmy specjalizujące się w zabezpieczeniach, w tym między innymi firma Dobre-zamki.pl.

    System Master Key wykonany na zamówienie klienta obejmować może różnego rodzaju elementy, w tym także wysokie klasy wkładki, które pozwalają także na uzyskanie najwyższego poziomu ochrony antywłamaniowej.

    W skład systemu może wchodzi dowolna liczba kluczy oraz zamków. Istnieje również możliwość poszerzenia funkcjonalności systemu już w trakcie jego użytkowania, na przykład przez dorobienie nowych kluczy czy dodanie zamków.

    Podsumowując, zamki i klucze Master Key to bardzo dobre rozwiązanie w wielu różnych budynkach – od biur, poprzez hotele i zakłady przemysłowe, a skończywszy na domach jednorodzinnych. Wysokiej klasy zamki oraz dopasowane do nich klucze, w tym klucze generalne pozwalają na stworzenie systemu ułatwiającego administrowanie budynkiem, a także zapewniającego większy poziom ochrony.

    [zdjęcie aktualności]
    17 kwietnia 2019
    W związku z prowadzeniem badań drogowych, na trasie DK-1 (od al. Jana Pawła II do ul. Rakowskiej) mogą występować utrudnienia w ruchu. Prace będą prowadzone do końca maja.
    [zdjęcie aktualności]
    17 kwietnia 2019
    W Częstochowie uczczono 76. rocznicę wybuchu największego żydowskiego zrywu podczas II wojny światowej – powstania w getcie warszawskim.
    [zdjęcie aktualności]
    17 kwietnia 2019
    Gdyby strajk nauczycielski znacząco się przedłużył, w części częstochowskich szkół średnich może być kłopot ze skompletowaniem zespołów nadzorujących do maturalnych egzaminów ustnych. Na razie szkoły deklarują zakończenie klasyfikacji uczniów klas maturalnych do 24 kwietnia. W ...
  • Zaginął Łukasz Skupień. Policja wszczęła poszukiwania.

    Komisariat III Policji w Częstochowie poszukuje 31-letniego mieszkańca Częstochowy, który w dniu 16 kwietnia 2019 roku w godzinach wieczornych opuścił szpital przy ul. PCK w Częstochowie i do tej pory nie nawiązał kontaktu z bliskimi. Policja prosi o kontakt wszystkie osoby, które widziały zaginionego lub znają miejsce jego pobytu. W tej sprawie prosimy się kontaktować pod numerem alarmowym 112, 997 lub z dyżurnym Komisariatu III Policji w Częstochowie pod nr tel. 0-34 36911511.

  • W wypadku zginął policjant na służbie. Cześć Jego pamięci!

    Z wielkim smutkiem przyjęliśmy informację o śmierci naszego Kolegi – sierż. szt. Adama Łobockiego z Komendy Powiatowej Policji w Świeciu. Policjant zginął w wypadku drogowym podczas pełnienia służby. Okoliczności tego tragicznego zdarzenia są szczegółowo wyjaśniane przez policjantów pod nadzorem prokuratora. Rodzinie, najbliższym i przyjaciołom najszczersze kondolencje i wyrazy głębokiego współczucia w imieniu własnym, kierownictwa, policjantów i pracowników cywilnych składa Komendant Główny Policji gen. insp. Jarosław Szymczyk.

  • 16 i 17 kwietnia na zaproszenie Starosty Częstochowskiego Krzysztofa Smeli do Starostwa przybyło blisko 130 Sołtysów reprezentujących sołectwa wszystkich 16 gmin naszego powiatu.

    Nie zawsze rodzina może zapewnić starszej osobie pełną i profesjonalną pomoc w jej domu. Wtedy, gdy takie rozwiązanie nie wchodzi w grę, warto pomyśleć o wynajęciu opiekunki z zamieszkaniem.

    Obowiązki zawodowe, duża odległość, przemęczenie i własne problemy – to tylko niektóre przypadki, gdy bliscy decydują się na usługi opiekuńcze dla seniorów.

    Aktualnie dużym zainteresowaniem cieszy się opieka osób starszych z zamieszkaniem, która oferowana jest przez wiele opiekunek oraz agencji opieki.

    Na czym dokładnie polega opieka z zamieszkaniem nad seniorem?

    Na czym polega opieka osób starszych z zamieszkaniem?

    Profesjonalna opieka osób starszych z zamieszkaniem – pomoc przez całą dobę

    Jeżeli senior wymaga stałej opieki, wówczas można zdecydować się na dom opieki, ale nie jest to jedyne rozwiązanie. Alternatywnym wyborem będzie opieka seniora z zamieszkaniem, która polega na przeprowadzce opiekuna do domu starszej osoby.

    W wielu przypadkach to naprawdę dobry wybór, ponieważ wtedy senior nie musi zmieniać swojego aktualnego miejsca zamieszkania, co niekiedy może być dla niego bardzo stresujące i przyczynić się do pogorszenia jego stanu zdrowia.

    Opiekunka, która wprowadza się do seniora, może być z nim przez 24 godziny na dobę. To powoduje, że to najlepsze rozwiązanie, gdy senior nie może już samodzielnie zajmować się sobą samym i potrzebuje w tym regularnej pomocy. To nie tylko wygodniejsze, ale również bezpieczniejsze!

    Opiekunka do osób starszych z zamieszkaniem może zapewnić wówczas usługi w bardzo szerokim zakresie, dobrane indywidualnie w zależności od kondycji seniora i jego specjalnych potrzeb.

    Opieka dla osób starszych z zamieszkaniem – zakres usług:

    • podawanie leków zgodnie z zaleceniami lekarskimi
    • przygotowywanie posiłków i podawanie ich seniorowi
    • codzienna higiena – mycie, zmiana pieluchomajtek, pielęgnacja odleżyn i inne prace
    • ubieranie i rozbieranie seniora
    • prowadzenie zaleconych ćwiczeń, rehabilitacja
    • pomoc domowa – sprzątanie, zakupy, pranie i inne prace
    • umawianie wizyt u lekarza i towarzyszenie w nich seniorowi
    • dotrzymywanie towarzystwa – wspólne czytanie, oglądanie telewizji, spacery, chodzenie do kościoła
    • regularne informowanie bliskich seniora o jego stanie

    Wobec tego pomoc dla seniora z zamieszkaniem to kompleksowe wsparcie, które oferowane jest przez osobę, która będzie mogła zapewnić osobie starszej pełną pomoc przez całą dobę.

    Jak znaleźć dobrą opiekunkę dla osoby starszej z zamieszkaniem?

    Gdy chcemy zdecydować się na taką pomoc, wtedy pojawia się pytanie – która opiekunka dla osób starszych z zamieszkaniem w Warszawie będzie mogła zapewnić seniorowi najlepsze wsparcie?

    Po wprowadzeniu do wyszukiwarki internetowej słów typu „opieka seniora Warszawa z zamieszkaniem” możemy przekonać się, że ofert jest sporo. Na co warto się zdecydować?

    Najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy profesjonalnych agencji opieki, na przykład wspomnianej już agencji Elderia. Agencja ta zatrudnia wykwalifikowane, sprawdzone opiekunki, które oferują zarówno usługi opieki krótkoterminowej, jak i długoterminowej – z zamieszkaniem oraz bez zamieszkania.

    Zatem wtedy, gdy chcemy zapewnić starszej osobie pełne wsparcie w sytuacji, gdy my nie mamy takiej możliwości, opieka z zamieszkaniem będzie strzałem w dziesiątkę. To doskonała alternatywa dla przeprowadzki do domu opieki, która dodatkowo wyróżnia się przystępnymi cenami. Z dostępnymi ofertami można zapoznać się już teraz on-line.

    Administrowanie wspólnotami mieszkaniowymi w Warszawie to usługa kierowana zarówno do prywatnych właścicieli większych nieruchomości, jak i do deweloperów oraz do wspólnot mieszkaniowych. Zarządzanie i administrowanie nie jest łatwe, a najlepiej zająć może się tym profesjonalna firma i ludzie doświadczeni. Na czym dokładnie polega administrowanie nieruchomościami? Czym zajmuje się administrator nieruchomości? Zapraszamy do lektury!

    Administrowanie nieruchomościami – trudne i wymagające

    W dużych miastach każdego roku do użytku oddaje się mnóstwo mieszkań i całych osiedli mieszkaniowych. Administrowanie wspólnotami mieszkaniowymi w Warszawie jest zatem usługą która cieszy się bardzo dużą popularnością. Administratorem nieruchomości może zostać jednak wyłącznie osoba, która ma do tego odpowiednie uprawnienia. Najczęściej administratorami nieruchomości są osoby które ukończyły studia prawnicze na wydziale administracji posiadają odpowiednie licencje do wykonywania tego zawodu. Firm, które oferują usługę administrowania wspólnotami mieszkaniowymi w Warszawie jest wiele. Warto jednak dokładnie zapoznać się z wykonywanymi przez nich usługami, gdyż mogą się bardzo różnić!

    Na czym polega administrowanie wspólnotami mieszkaniowymi?

    Jeżeli nieruchomość jest nowa, zadaniem administratora jest wyodrębnienie lokali w nieruchomości, oraz ustanowienie aktualnego stanu prawnego budynku. Administrator ma również obowiązek zorganizować wspólnotę mieszkaniową, której nadany zostanie REGON oraz NIP. Administrowanie wspólnotą mieszkaniową w Warszawie to prowadzenie wykazu lokali i ich właścicieli oraz miejsc postojowych, a także nadzorowanie wszelkich umów na dostawy mediów do budynku: gazu, wody, energii elektrycznej. Administrator wspólnoty sporządza rozliczenia wody oraz ciepła i organizuje konkursy ofert, jeżeli konieczne jest wykonanie jakichkolwiek prac na terenie wspólnoty.

    Administrowanie nieruchomościami i jej istota

    Osoba zajmująca się administracją musi mieć także bardzo dobry kontakt ze wszystkimi mieszkańcami. Musi informować ich o tym, co aktualnie się dzieje, jakie prace będą przeprowadzane, co jest w planach etc. Do administratora należy również ściągnie wszystkich należności, zwłaszcza jeżeli ktoś spóźnia się z płaceniem czynszu.

    Usługi dodatkowe – też ważne!

    Administrowanie wspólnotami mieszkaniowymi to także działania w zakresie ekonomiczno-finansowym. To oznacza, że administrator powinien zajmować się także prowadzeniem ewidencji kosztów, prowadzeniem dokumentacji księgowej, przygotowaniem naliczeń, zaliczek na dostarczanie mediów i usług, zaliczek na fundusz remontowy. Dodatkowo, dobry zarządca nieruchomości zajmuje się windykacją należności oraz przygotowaniem dokumentów potrzebnych do windykacji sądowych.

    Jak wybrać dobrego zarządcę?

    Dobry zarządca powinien mieć spore doświadczenie. I dlatego właśnie warto wybierać te firmy zajmujące się zarządzaniem i administracja, które mają doświadczenie oraz oczywiście wszystkie odpowiednie kwalifikacje i licencje. Dobry administrator jest niezwykle ważny dla wspólnoty mieszkaniowej. Zajmuje się bowiem wszystkimi najważniejszymi sprawami związanymi z dobrym funkcjonowaniem całej wspólnoty, od czego w dużej mierze zależy wygoda i komfort wszystkich mieszkańców. Jest wiele firm zajmujących się administrowaniem, zwłaszcza w dużych miastach. Wybór powinien być jednak bardzo dobrze przemyślany, ponieważ to administrator odpowiada prawnie za administrowanie całą nieruchomością. Tylko rozsądny i doświadczony fachowiec jest w stanie zapewnić dobre działanie całej wspólnoty i zaspokoić oczekiwania właścicieli nieruchomości. Komfort, bezpieczeństw oraz podnoszenie wartości rynkowej nieruchomości powinno być bardzo ważne dla każdego administratora i zarządcy nieruchomości.

    [zdjęcie aktualności]
    16 kwietnia 2019
    Biuro projektu ,,Z nową pracą w lepszą przyszłość” poszukuje pracodawców zainteresowanych pozyskaniem pracowników na staż zawodowy, przeszkolonych zgodnie z potrzebami pracodawcy lub niewykwalifikowanych.
    [zdjęcie aktualności]
    16 kwietnia 2019
    Rozpoczęło się mycie i naprawa 408 wiat przystankowych i tramwajowych. Prace potrwają do końca maja.
    [zdjęcie aktualności]
    16 kwietnia 2019
    W centrum Częstochowy zakwitły kolejne kolorowe kwiaty, których obecność to efekt tegorocznych, wiosennych nasadzeń. Niestety, niektóre już zostały skradzione.
    [zdjęcie aktualności]
    16 kwietnia 2019
    Tegoroczne nagrody Prezydenta Miasta Częstochowy im. dra Władysława Biegańskiego wręczono 15 kwietnia podczas uroczystości w sali koncertowej Filharmonii Częstochowskiej.
    [zdjęcie aktualności]
    16 kwietnia 2019
    Kolejny dzień strajku szkolnego był jednocześnie drugim dniem egzaminu ósmoklasisty, który odbył się w Częstochowie zgodnie z planem. We wtorek nadal strajkowało 81 miejskich placówek oświatowych.
  • Policjanci oddali krew na 100-lecie Policji

    Zarząd Terenowy Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Policjantów w Częstochowie zorganizował wczoraj akcję krwiodawstwa "100 litrów krwi na 100-lecie Policji". Każdy, kto chciał wziąć udział w akcji i podzielić się tym cennym darem jakim jest krew z potrzebującymi, mógł to zrobić w specjalnym ambulansie do pobierania krwi, który stanął wczoraj przed budynkiem Komendy Miejskiej w Częstochowie. W sumie udało się zebrać prawie 10 litrów krwi.