Komenda Miejska Policji w Czestochowie wspólnie z Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego SA w Częstochowie rozpoczęła kampanię informacyjno-edukacyjną, której celem jest uświadamianie seniorów o metodach oszustw "na policjanta" i "pracownika wodociągów". W ramach kampani prowadzone są także szkolenia dla pracowników przedsiębiorstwa.

Pomimo wielu apeli i działań prewencyjnych częstochowskich policjantów, wciąż zdarzają się skuteczne oszustwa seniorów na tzw. wnuczka, pracownika MOPS. Jedną z metod działania oszustów jest tzw. ,,metoda na pracownika wodociągów”. Przestępcy udający pracowników Wodociągów przychodzą do mieszkania starszej osoby i informują, że należy się jej zwrot pewnej sumy pieniędzy za nadpłacone rachunki. Najczęściej jest to drobna suma około 50 złotych. Oszust twierdzi, iż posiada jedynie banknot 200 złotowy i prosi o wydanie reszty. Celem sprawcy jest uzyskanie informacji o miejscu przechowywania pieniędzy. Następnie, pod pretekstem sprawdzenia wodomierza złodziej przechodzi z poszkodowanym do innego pomieszczenia, aby jego wspólnik mógł zabrać ukryte oszczędności. Zdarza się, że pieniądze przekazane do rozmienienia okazują się być fałszywe.

Tym razem, aby zwiększać świadomość seniorów policjanci rozpoczęli współpracę z przedsiebiorstwem wodociągów. Koordynatorem działań jest Zastępca Naczelnika Wydziału Prewencji KMP w Częstochowie podinsp. Rafał Zemła, który wspólnie z policjantami zajmującymi się prewencją kryminalną i profilaktyką społeczną realizują cykl szkoleń dla pracowników. Natomiast klienci przedsiębiorstwa otrzymują przygotowane na tą okoliczność ulotki informacyjne, które ostrzegają o potencjalnych zagrożeniach.


Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.